De competitie van It Fean / Boelenslaan 1 is ongekend spannend geweest voor de ploegen die voor degradatie speelden. Flamingo’s en Invicta waren de ploegen die beide terecht zijn gepromoveerd naar de 2e klasse. Voor de rest van de teams was het per weekend kijken waar ze stonden. Ook voor It Fean / Boelenslaan was het spannend.

Na de nederlaag tegen DTS was de wedstrijd tegen Pallas gelijk een wedstrijd waar veel druk op stond. Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. Beide ploegen wisten kansen te creëren en zo ook te scoren. Naarmate de wedstrijd vorderde, wist het 1e goed druk te houden op het aanvalsspel van Pallas. Aanvallend bleven we de kansen regelmatig afmaken. Ook de 2e helft liet een gelijk beeld zien. Verdedigend werd er weinig weg gegeven en aanvallend wisten we op de juiste momenten te scoren. Hierdoor werd er een belangrijke 15-7 overwinning geboekt op Pallas. Door dit resultaat was het onderlinge resultaat in het voordeel voor It Fean / Boelenslaan, wat belangrijk kon zijn in de strijd voor lijfsbehoud in de 3e klasse.

Hierna volgde de thuiswedstrijd tegen Sparta uit Zevenhuizen, een lastige tegenstander voor ons. De vorige wedstrijd werd ruim verloren. Sparta nam echter wel het initiatief in de wedstrijd en wist eigenlijk de hele wedstrijd wel een voorsprong te houden van 2-3 doelpunten. De afronding van de kansen bij It Fean / Boelenslaan is een aandachtspunt. We krijgen voldoende goede kansen, alleen in de afronding belonen we onszelf nog steeds veel te weinig. Verdedigend deden we het ook nu weer prima. Toch was het Sparta wat met een 12-14 overwinning naar huis ging. Na de uitslagen te hebben gehoord in onze poule was duidelijk dat It Fean / Boelenslaan veilig was en hierdoor de laatste wedstrijd zonder zorgen konden spelen.

De laatste wedstrijd was tegen het sterke Invicta. Belangrijk in deze wedstrijd was het seizoen met een goed gevoel afsluiten richting het nieuwe seizoen. Beide ploegen speelden vrij uit en er ontstond een leuke en sportieve wedstrijd. Invicta, wat een hoog rendement had in de 1e 10 minuten wist op voorsprong te komen. In deze fase werden er weer te veel goede kansen gemist door ons vlaggenschip. Hierdoor wist Invicta een voorsprong te nemen. It Fean begon in de 2e fase van de 1e helft ook mee te scoren. Hierdoor wist It Fean toch bij te blijven in de stand. Belangrijk was om onszelf te belonen voor de vele 100% kansen die we kregen nu ook eens af te ronden.

De 2e helft werd een gelijk opgaande strijd. Invicta wist nog wel de score te openen, maar daarna begon It Fean / Boelenslaan ook nadrukkelijk mee te scoren. Dit leidde tot een 15-15 stand in de slotminuten. Het was echter toch Invicta dat wederom een 2 doelpunten voorsprong nam, 17-15. It Fean / Boelenslaan rechtte nog 1x zijn rug en wist terug te komen tot 17-16. Ondanks nog een paar goede kansen bleef het bij 17-16 voor Invicta.

Ondanks de nederlaag toch met een goed gevoel naar huis gegaan. Voor komend seizoen proberen het scorend vermogen omhoog te krijgen, dan is er veel mogelijk voor It Fean / Boelenslaan.

Alle wisselspelers en supporterts bedankt voor jullie steun en tot ziens na een wel verdiende vakantie.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer