Eindelijk weer een verslag van de bikkels van de midweek. Een gelijkspel bij De Walden, een off-day tegen Harkema, een eclatante overwinning bij Quick (B) en dan nu tegen combiteam Wêz Fluch/Wêz Warber/Leeuwarden.

We waren gewaarschuwd want deze tegenstander had Harkema afgedroogd. Het weer was heerlijk en om 19.30 uur floot Pieter voor het begin en dat onder toeziend oog van de junioren die net hadden getraind.

We begonnen furieus. Alles lukte in het begin en de tegenstander leek wel verlamd door onze efficiency.

Gestart om 19.30 en dan zien we op de score app om 19.36 staan: 6-0. Het waren niet alleen gelukstreffers maar ook goede aanvallen. Hierna kwam de tegenstander beter in het spel en natuurlijk konden we het schotpercentage niet volhouden. Het werd een mooi schouwspel met 2 ploegen die leuk korfbal lieten zien. Na 28 minuten was het 8-4. Hierna stokte het bij It Fean. Slordigheden in het aanvalsspel zorgden ervoor dat ons spel iets afzakte. De tegenstander kwam terug en bij rust was het 9-8. Dat beloofde nog wat voor de 2e helft. De reboundkracht bij de dames van de tegenstander was goed en ook aanvallend waren ze gevaarlijk. Spion Evert kwam met de conclusie dat de beste dame van Wêz Warber/Wêz Fluch niet in senioren 1 speelde maar in de midweek.

Direct na rust de 9-9 maar wie dacht dat It Fean / Boelenslaan nu zou instorten kwam bedrogen uit. Remco en Femmy scoorden de 11-9 en nadat Henk het publiek bespeelde na zijn treffer en Remco de 13-10 op het bord bracht leek een Vorentscheidung te zijn gevallen. Ook dat bleek niet waar. Het scoren was even moeilijker en 10 minuten later was het weer 13-13. Inmiddels was juffrouw Jannie ook weer binnen de lijnen gekomen en dat zorgde voor lange aanvallen en vele rebounds. Binnen 4 minuten sloegen Jenko en Femmy toe en weer was er een 2 punten verschil: 15-13.

Nog was het niet beslist en de heer van de tegenstander die nog geen korf had geraakt zorgde wel voor de 15-15.

Spanning ten top, strafworp tegen en de bal kroop over de voorkant van de korf: 15-16. Nog een laatste ultieme poging van ons maar het eindsignaal kwam bij 15-16.

De derde helft werd ook nog afgewerkt en bij winst in Oudega wacht een bonus die ons door WF/WW/Leeuwarden in het vooruitzicht is gesteld.