Met de vele blessures en afwezigen was het weer een puzzel om het tweede te laten spelen. Maar met de tomeloze inzet van onze A-junioren kunnen we toch onze wedstrijden spelen. Vandaag treden we aan tegen een geroutineerd combi team uit Smallingerland TFS/DOW/Wêz Handich 3. De thuiswedstrijd was eerder al uitgesteld en werd midweeks verloren met 11-18. Met nog meer junioren in het team werden de verwachtingen (onterecht) getemperd. In de aanval starten Jorrit, Hendrik, Sannah en Stella de verdediging bestond uit Sander, Frank, Inge en Elisa.

Met duidelijke opdrachten werd mooi op tijd begonnen aan de wedstrijd. Hendrik opende de score 0-1. De tegenstander had veel moeite de bal in de ploeg te houden en kwamen moeilijk in hun spel. Met nog een voorsprong van 1-2 begon het combi team beter te draaien en werd een gaatje geslagen 7-3. Voor rust kwamen we terug tot 7-5.

Inge werd er in de rust voor de zekerheid uit gehaald en Marrit kwam erin. Opdrachten bleven hetzelfde. Tot 5 minuten voor tijd bleven we in het spoor. Verassend was Frank met zijn acties naar binnen waaruit strafworpen werden gescoord. Eentje zelfs na een time-out van de tegenstander, die toch zenuwachtig begon te worden. Na enkel wissels bij hun heren, wisten ze beter de korf te vinden. De uitslag was daarom ook wat geflatteerd, 16-11.

Als coach kijk ik met plezier en trots terug op de wedstrijd. De A-junioren spelen steeds beter mee en schuwen geen enkel duel. Zeker als je bedenkt dat ze dan al een wedstrijd in de benen hebben. Komende zaterdag de belangrijkste wedstrijd tegen Joure 2, deze moet worden gewonnen. De wedstrijd start 17:30 uur in de Surventohal. Hopelijk zijn er weer wat eigen spelers terug en anders gaan we weer voor puppypower ;)