Vanuit een zonovergoten Surhuisterveen togen we vanmiddag naar de Van der Bijhal in Kollum. De wedstrijd begon direct pittig waarbij beide partijen het elkaar flink moeilijk maakten. De bal bleef geruime tijd aan onze kant waarbij Surhuisterveen/Boelenslaan de bal soms moest afstaan aan de tegenpartij. Ene keer vanwege een bal die buiten kwam, de andere keer omdat de speler op de lijn stond. Een valpartij van een van de tegenstanders gaf Stefan een andere tegenspeler die er direct een punt uit scoorde.

Toen de bal aan de andere kant werd gespeeld werd deze met een fout gescoord. Geen punt dus. Kollum ging verder met de aanval maar moest de bal later toch weer afstaan aan Surhuisterveen/Boelenslaan. Een poging van Eva om te scoren lukt helaas niet. De bal bleef een aantal keren pittig heen en weer gaan waarna het Stefan lukte het tweede punt te scoren.

De tegenpartij kreeg een vrije bal toebedeeld die helaas miste. Vervolgens kwam onze aanval weer aan bod waaruit Eline het derde punt scoorde. Maar de tegenpartij liet zich niet kisten en ging direct weer aan de bak. Verschillende schoten verder floot de scheidsrechter de eerste helft af. In de eerste helft liet het team veel pit en goede balbeheersing zien. Op naar deel 2. De tweede helft begon ook met veel pit. Hierbij kreeg Kollum een aantal schietkansen die goed door Surhuisterveen/Boelenslaan werden afgetroefd. De bal ging tot halverwege de tweede helft vaak heen en weer maar bleef toch vaker aan de kant van Kollum. Toen de bal aan onze kant kwam kreeg Surhuisterveen/Boelenslaan een strafworp toebedeeld waar helaas niet uit werd gescoord maar dit was de aanzet tot meer geweld wat resulteerde in een vierde punt gescoord door Eline.

Een vrije bal van Eva (zie foto) mocht helaas niet in een punt resulteren maar de spanning is zelfs op het plaatje te snijden. Er volgden weer leuke kansen voor Surhuisterveen/Boelenslaan maar de score bleef met 0-4 gelijk. Een mooie gelijkwaardige wedstrijd.