Na de shirtjes te hebben gewassen en opgehangen, nu maar even typen. Na het debacle van vorige week tegen Flamingo’s moest er vanavond van Waterpoort gewonnen worden om nog mee te kunnen doen om het kampioenschap. Het regende al de hele dag pijpenstelen en Jannie vroeg haar dan ook af waarom we zo vroeg vertrokken. Ja we moesten Jenko nog ophalen, maar dat duurt niet zolang toch? Niets is minder waar. Een paar AR’s van het 3e mee en je weet het al. Er wordt weer gemold.

Peter draaide zijn auto maar wat in het rond in Rottevalle, vertraging. Langs de afslag van Gorredijk rijdend, brak zowaar nog een waterig zonnetje door. 19:52 uur mooi op tijd voor de wedstrijd van 20:15 uur. Waterpoort begon al te intimideren door de kleedkamers op slot te laten. Daar trekken wij ons natuurlijk niets van aan. Vol goede moed begonnen we aan de warm-up, vijf rondjes om een half veld. Hoewel niet te zien was waar het veld begon en eindigde. Kleine pionnetjes gaven de oplossing. Met een stevige wind gingen er bij het inschieten maar weinig ballen in, als dat maar goedkomt. Dan natuurlijk de wekelijkse discussie over de opstelling, welke dame wil perse op de bank beginnen?

In de aanval starten Henk, Ed, Gea en Hillie, de verdediging Jenko, Jille, Ariska en Jannie. Peter en Thelena keken eerst toe. Het duurde lang, heel lang voordat Hillie de score wist te openen. Niet veel later kreeg Jille een strafworp tegen, terecht? De scheids heeft natuurlijk altijd gelijk 1-1. Hierna ging het iets sneller. Jille maakte zijn fout goed en scoorde van afstand. Ook Henk kreeg daarna een ‘terechte’ strafworp tegen. Vervolgens wisselde Waterpoort een compleet vak, wat het de verdediging een stuk makkelijker maakte. Zo werd er gerust met 2-2 tussenstand. O ja het waaide hard natuurlijk, goed excuus. In de rust werden alleen de tactische wissels besproken en gezegd iets meer te scoren in de tweede helft. Peter kwam voor Jenko en Thelena  voor Ariska.

Door zijn tactiek aan te passen van aanvallende heer naar steunende heer was Henk heer en meester onder korf, nu alleen het gaatje nog vinden. Het was weer Hillie die de eerste van afstand scoorde. Je kunt natuurlijk niet voortdurend onder de korf staan, dus Henk deed nog een poging van afstand 2-4. Daar is het zo gewilde gaatje van twee, altijd een heerlijk moment in de wedstrijd. Als dan ook nog Peter een strafworp mee krijgt na een mooie actie zitten we gebeiteld. Henk kreeg nog één van afstand om de oren: 3-5. Eindelijk, na vele acties kreeg Henk zelf ook een strafworp mee. De scheids kon niet anders. Natuurlijk lepelt Henk die erin, revanche. Bij Waterpoort een wissel, Jille kreeg een snelle heer oppassen dus. Wat blijkt schiet hij ze er van afstand ook gewoon in 4-6. Ariska was inmiddels weer in het veld gekomen voor de moegestreden Gea. Wat Henk in het ene vak deed, deed Jille in het andere. Alle ballen onder korf afvangen. Zo kon Peter tot schot komen en zijn tweede scoren. Beide teams wisten nog een keer te scoren, deze stonden echter niet op papier. Geen idee wie die scoorde en/ of tegen kreeg. Korte termijn geheugen, bezig met kampioenschap, slecht excuus. 5-8 was de pupillen uitslag.

Snel douchen en de KNKV app refreshen voor de andere uitslag. Op de terugreis mocht je toch echt 130 km per uur rijden, na Heerenveen had Peter er genoeg van en ging er vandoor. Bij thuiskomst nog een keer refreshen en wat blijkt LDODK heeft ons een plezier gedaan door hun eerste punten te pakken tegen Flamingo’s. De spanning is volledig terug in de competitie. Drie teams strijden nog om de titel. Waterpoort, Flamingo’s en wij staan op 6 punten. Op doelsaldo staan wij bovenaan. Dan heb je in principe alles in eigen hand. Volgende wedstrijd donderdag 15 oktober thuis om 19.30 uur tegen LDODK, wat nu op dreef is.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer