Nadat er vorige week 2 belangrijke punten waren binnengesleept, ging de EXPERT-formatie ook vandaag weer vol goede moed het veld op. Door een aantal blessures begonnen we in een iets andere samenstelling dan normaal.  We begonnen slordig en kwamen onnodig op achterstand, maar na een aantal minuten begon de EXPERT-formatie mee te scoren. We gingen in het begin redelijk gelijk op tot een stand van 4-4. De EXPERT-formatie begon beter te spelen en dat resulteerde in een aantal mooie goals.

Het eerste gaatje was geslagen; 7-4. Echter verdedigend hadden we het lastig met de uitstart balletjes van Spannum achter de korf en zo gaven we deze voorsprong ook zomaar weer uit handen. Er werd gerust met een 9-10 achterstand.

In de pauze werden de puntjes op de i gezet en we wisten wat er moest gebeuren om ook vandaag weer 2 punten te behalen. De EXPERT-formatie begon prima in de 2e helft. De achterstand werd al snel omgezet in een voorsprong van 14-12 door een paar mooie afstanders van Anna Kok. Spannum wist ook de korf nog een aantal keer te vinden en daardoor bleef het lang spannend. Simon werd nog ingebracht voor Lubbert Jan voor iets meer rebound kracht. Door 2 doorloopballen van Jan B en Marije werd het gaatje van 4 geslagen; 17-13.

Ook hebben we een nieuwe debutant bij het 1e; Elisa mocht haar eerste minuten maken in de EXPERT-formatie. Topper! De wedstrijd werd uitgespeeld en de punten zijn weer binnen. Eindstand 17-15.

Volgende week speelt It Fean / Boelenslaan thuis tegen DTL. Aanvang 15:30. Komt dat zien! (Wel via de livestream……).