Opnieuw mocht het 2e aantreden met het jonge team van vorige week. VenV / Quick 3 had tot nog toe één wedstrijd weten te winnen. Het achttal wat er zaterdag stond was toch iets veranderd, ze hadden door geselecteerd. Dit was wel even schrikken. Kon het jonge team het weer waarmaken en de punten mee naar huis nemen? De opstelling was dezelfde als vorige week met de wijziging dat Simon op de plek van Jorrit begon en Joëlle op de plek van geblesseerde Stella. Jorrit, Piet Jan en Petra hielden de bank weer warm tot de vier van het 1e terug waren, weer bedankt voor jullie inzet. Het is fijn om bij zo’n betrokken vereniging te mogen spelen en coachen. Henk nam de coaching vanaf de zijlijn op zich.

Met een paar druppels uit de zeer bewolkte lucht en wat geklungel met het scorebord kon de wedstrijd beginnen. Wederom werd het een spannende eerste helft waarbij beide teams de korf goed wisten te vinden. Coach begon met zijn klassieke omdraaibal 0-1 de hele eerste helft stond het 2e één voor, gelijk of de tegenstander één voor. Inge en Elisa hadden na hun debuut vorige week alle schroom van zich afgegooid en begonnen vandaag met scoren, heerlijk dat die meiden nu al zo mee kunnen spelen op dit niveau. Ook meneer Van Kammen had het vandaag te pakken en scoorde een aantal van afstand. Simon, pake en Joëlle namen het scoren in het ander vak op zich, waarbij Femke veel steunend werk verrichtte. Het vers bloed kwam in de loop van de eerste helft van het 1e wat zijn eerste punten pakte tegen Lintjo. Maar het spel was nog prima en dus speelden we de eerste helft uit zoals we starten, tussenstand 10-10.

In de rust werd aangegeven dat er eerst een goede afvang moest staan en dat de rest binding moest houden met de tegenstander. Veel ballen werden te makkelijk opgepakt na een schot. Het viertal was begonnen met warmlopen in inmiddels echte regen. Net als vorige week moest er na rust even een sprintje worden getrokken om op voorsprong te komen.

Kort na rust kwamen Marije en Sannah in het veld voor de talenten Inge en Elisa. Dit resulteerde gelijk in wat meer gevaar. Roan gooide zijn tweede erin en Marije scoorde haar strafworp, goed dat we daar op trainen ;) Eindelijk een gaatje van twee dat snel werd uitgebreid naar vijf door Remco en Marije. Jelmer was op de plaats van Roan gekomen. Hij had nog iets te veel energie en wist niet hoe hij die moest verdelen. VenV / Quick zette nog één keer aan door drie op rij te scoren. Met nog 7 minuten te gaan was de spanning volledig terug. Met nogmaals Marije en Sannah van afstand was de wedstrijd wel gespeeld. Lubbert Jan kwam voor Jille om de boel helemaal in het slot te gooien. Uitspelen deze wedstrijd. Eindstand 14-17, opnieuw een goed resultaat. Volgende week dit maar voortzetten tegen Parabool 4 thuis om 14:00 uur. Gevolgd door het 1e tegen Spannum om 15:30 uur en het 3e tegen Rodenburg/ Sparta 4 om 17:00. Het 3e was gisteren aan het mollen om dan thuis kampioen te kunnen worden.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer