De wedstrijd begon om 11.00 uur met gretig spel. Er kwamen voor beide partijen kansen, maar de openingstreffer viel pas na 8 minuten. Iris scoorde 1-0. Kort daarop viel de gelijkmaker van Noordenveld, met 2 lange meiden in hun midden. En ze kwamen ook vlot op een voorsprong met 2-1. Goede samenwerking leidde ertoe dat de achterstand werd weggewerkt: 2-2. Daarna werd er ook gescoord door Nyncke en Eelke. Met 4-2 gingen ze de rust in.

In de tweede helft bleef een strafworp voor Noordenveld onbenut. Daarna werd de voorsprong uigebouwd naar 9-2 (Nyncke 3x en Iris 2×) in combinatie met goed verdedigend werk van Esmee en Lianne tegen de Drentse dames met lengte. Met nog een paar minuten te gaan, kwam er nog een treffer van de tegenpartij. Eindstand 9-3.