Op zaterdag 7 maart speelt de EXPERT-formatie haar returnwedstrijd tegen koploper Roreko 1. Nadat we de heenwedstrijd hadden verloren met 25-16 en vorige week onnodig punten hebben laten liggen tegen VZK, waren we extra gebrand om een goed resultaat neer te zetten. De F2 was het team van de week en hadden een mooi spandoek gemaakt.

Na een lang tactisch blok op woensdag wisten we enigszins hoe we Roreko uit hun spel konden houden, dit pakte goed uit.

Scheidsrechter A. van der Griend gaf het eerste fluitsignaal en beide ploegen gingen redelijk gelijk op. Nadat de heren van Roreko 2 strafworpen misten wisten de roodhemden het eerste gaatje van 4 te slaan, mede door 2 snelle goals van Simon. Dit zouden we niet meer weggeven. Door middel van goede aanvallen en verdedigend goed werk te leveren werd er gerust met een stand van 10-6 op het scorebord.

In de pauze werd ons verteld dat we goed bezig waren en dat we dit nog 30 minuten vol moesten houden. We mochten qua spel niets veranderen, even rust pakken en weer volle bak gaan de 2e helft.

Echter brak er na rust een rommelige fase aan, aanvallend waren we het even kwijt en ballen vielen net niet goed. Veel één schots aanvallen omdat die lange heren van Roreko gingen zakken en daardoor veel ballen wisten te onderscheppen. Verdedigend bleef het wel stabiel en zo werd er een lange tijd niet gescoord.

Ron paste een aantal wissels toe, nu ging het gelijk een stuk beter. Jan V naast Jan B, en de gebroeders Kempenaar in het andere vak. Er werden goede aanvallen neergezet en het goede spel werd hervat. Er werd om en om gescoord, maar gelukkig wist de EXPERT-formatie steeds het gaatje van 3 à 4 doelpunten te behouden. Aanvallend werd Stanley weer ingebracht voor Simon.

Het laatste doelpunt werd gemaakt door Jan V, eindelijk weer een overwinning voor de EXPERT-formatie. 2 punten gepakt tegen de koploper! Dit geeft de burger goede moed!

Aankomende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Melynas op het programma. Naar Eerbeek met een spelersbus! Het grootste deel van de selectie zal mee gaan en de overige plekken zijn opgevuld door fanatiek publiek. We gaan er van uit dat we de 2 punten mee terug nemen.