Afgelopen zaterdag speelden de korfballers van It Fean 1 een uitwedstrijd tegen Invicta 1 uit Kollum. Voor It Fean stond er weinig meer op het spel, terwijl Invicta aan een gelijk spel genoeg had om het kampioenschap in poule 3c te behalen.

In een wedstrijd waarin weinig doelpunten vielen was het Invicta dat met 7-5 aan het langste eind trok en de champagne kon ontkurken.
Invicta begon sterk aan de wedstrijd. Ondanks een straffe wind wist de thuisploeg al snel van afstand de score te openen.
In de beginfase was Invicta sterk in de rebound waardoor de ploeg lange aanvallen op kon zetten. It Fean had meer moeite met de lastige omstandigheden en moest toezien hoe de thuisploeg in de eerste tien minuten op een 3-0 voorsprong kwam. Na een kwartier spelen was het Hillebrand Wiersma die voor de Feansters het eerste doelpunt op het scorebord zette.
Hoewel It Fean naarmate de wedstrijd vorderde meer grip kreeg op de aanvallen van Invicta, lukte het de thuisploeg om nog tweemaal van afstand te scoren.
Vanuit een vrije bal was het opnieuw Hillebrand Wiersma die voor de bezoekers scoorde waardoor er met een 5-2 tussenstand gerust werd.

Na rust zette het spelbeeld van de eerste helft zich voort. It Fean verdedigde op de doorbraak en liet de thuisploeg van afstand tot schot komen. Mede door de harde wind was Invicta niet in staat de score verder uit te breiden.
It Fean bleek echter niet bij machte hiervan te profiteren. De EXPERT-formatie laat het hele seizoen al zien sterk te kunnen verdedigen. De ploeg moest in de poule de minste tegendoelpunten incasseren maar was ook het minst vaak doeltreffend. Hoewel Invicta in de tweede helft slechts tweemaal wist te scoren, lukte het It Fean niet om het gat te dichten. Afstandschoten van Anneke Tamsma en Jeroen Dijkstra konden het kampioenschap van Invicta niet voorkomen waardoor de Kollumers volgend jaar uit zullen komen in de tweede klasse.
Voor It Fean scoorden: Hillebrand Wiersma (2), Jeroen Dijkstra (2) en Anneke Tamsma.