Afgelopen zaterdag 29 februari stond de wedstrijd DWA/Argo 3 – It Fean / Boelenslaan 2 op het programma. De eerste wedstrijd tegen DWA/Argo 3 werd overtuigend gewonnen door de Keurslager-formatie. Met de vorige wedstrijd (22-8) nog fris in het geheugen ging It Fean / Boelenslaan vol vertrouwen de strijd in. De opdracht in de voorbespreking die mee werd gegeven door coach Jille van Houten was om weer scherp te starten net als vorige keer, kansen benutten en DWA/Argo niet in hun spel te laten komen.

De scherpte ontbrak helaas in de openingsminuten van de wedstrijd er werden veel kansen gecreëerd met geen 1 verzilverd. DWA/Argo kwam door een strafworp en een afstand schot met 2=0 voor te staan. De Keurslager-formatie scherpte op en kwam door een klein kansje van Femke op een voorsprong van 3-4. Door het achter verdedigende DWA/Argo lag het spel tempo vele malen lager dan wat de keurslager formatie gewend was. Hierdoor was het dynamische spel wat anders gespeeld word moeilijk uit te voeren en werd er weer statisch opgelost om de kansen te creëren. Het scoren van beide ploegen ging gelijk op tot 5-5, maar vlak voor de rust wist It Fean / Boelenslaan een gat te slaan van 3 goals een werd er gerust met 5-8.

Na de rust werd Daniël Kempenaar in gebracht voor grote broer Simon Kempenaar om de Keurslager-formatie aanvallend te komen versterken. Nog maar net in het veld en Daniel scoort direct een strafworp, waardoor de voorsprong weer werd vergroot. Helaas werd Daniel in de verdediging afgetroefd door de grote ervaren heer van DWA/Argo en werd de voorsprong terug gebracht naar 2 punten (7-9). It Fean / Boelenslaan 2 bleef scoren en kwam op een voorsprong van 5 doelpunten. Met een stand 8-13 waren de 2 punten voor het grijpen! DWA/Argo scoorde vervolgen nog 1 keer waar op de keurslager direct reageerde met een doorloopbal van Femke en een klein kansje van Jelmer en werd de voorspring nog iets vergroot naar 9-15.

Met een voorsprong van 6 punten en nog maar 10 minuten op de klok was de wedstrijd zo goed als gespeeld. In de laatste 10 minuten mocht Roan nog een paar speelminuten maken. Helaas kreeg hij direct 2 tegen in de verdediging, maar bij zijn eerste balcontact in de aanval en direct scoren was dit snel vergeten. Vervolgens scoorde DWA/Argo en It Fean / Boelenslaan beiden nog 2 keer en werd de eindstand 13-18 in het voordeel van It Fean / Boelenslaan.

Volgende week 7 maart staan er 2 spannende thuiswedstrijden op het programma.
It Fean / Boelenslaan 2 speelt om 16.10 uur tegen de nummer 3 van de ranglijst AVO 6.
It Fean / Boelenslaan 1 speelt daarna om 17.20 uur tegen Roreko 1.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7