It Fean / Boelenslaan C1 is een team dat al een paar jaar met elkaar samenspeelt, vorig jaar naar van de D’s als geheel team overgegaan naar de C’s. Een jong team dat soms tegenstanders tegen komt die 2 jaar ouder zijn. Een stel pubers dat wisselvallig speelt, soms te druk is, maar aan de andere kant ook weer leergierig is. Afgelopen zaterdag werd de strijd aangegaan met OKO C2.

Als voorbereiding kijk je naar de historie en naar andere resultaten in de poule. Hoe hebben we tegen de tegenstanders gespeeld, hoeveel wordt er gescoord. Dit zijn allemaal ingrediënten om tot een analyse te komen. Daarnaast kun je in de warming up nog kijken welk team tegenover je staat. Kernpunten:
* We hebben de thuiswedstrijd met 9-7 gewonnen.
* Ze scoren gemiddeld 6 doelpunten per wedstrijd, wij 8.
* Ze hebben 2 punten, wij 7.
* Gemiddeld zijn de spelers kleiner dan de onze.
Dus we hebben zeker kansen en dan ga je benadrukken hoe we ons voordeel kunnen behalen.

Dan de wedstrijd, door afwezigheid van Selina, Margje en Leona, hebben we nog steeds 9 personen over. Stijn, Saul, Emma en Marrith starten in de aanval. Tim, Karst, Annemarit en Baukje in de verdediging, Johan begint op de bank.

De wedstrijd start en vanaf het begin hebben we het moeilijk, Emma scoort wel het eerste doelpunt, maar daarna blijven we achter de feiten aan lopen. Een dame scoort gemakkelijk van grote afstand. We maken zelf wat fouten, te veel risico, dat wordt afgestraft.

De voorbereiding kan gelijk de prullenbak in. OKO scoort tot haar eigen verbazing veel gemakkelijker dan in de vorige wedstrijden. OKO loopt uit naar 4-2. We hadden de kansen wel, maar maakten ze niet. Na een paar doelpunten om-en-om, komen we langzaam terug. Met de pauze hebben we er toch 6-6 van kunnen maken.

Zou een peptalk in de pauze nog effect hebben? We hadden de stijgende lijn te pakken, waren weer aan het scoren geraakt. Dat moesten we doorzetten. Concentratie houden in de verdediging.

Echter in de tweede helft konden we het tij niet keren. Onnodige foutjes koste ons weer een strafworp. Ondanks dat OKO niet zo gemakkelijk meer scoorde zat het er bij ons er ook niet in. Kansen genoeg: omdraaibal, kleine kansen en veel schoten. Slechts 2 doelpunten gemaakt in de 2e helft: duidelijk te weinig. We verliezen met 9-8. Volgende week staat de zware wedstrijd tegen De Granaet op het programma.

Doelpunten: Emma 3 , Baukje en Tim 2 en Annemarit.

20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer
20 apr.15:30Hoogkerk/Schelwald Optiek 2 - It Fean / Boelenslaan 2Meer