Het eerste zaalseizoen dat we als It Fean met een midweek aantreden. Met de aanvulling van een aantal spelers van de veldmidweek van Boelenslaan zitten we ruim in de spelers. Het zaalseizoen begon voor de midweek al vroeg. Op vrijdag 15 november traden we voor het eerst aan en wel tegen NKC in Marum. De start was moeizaam. Na een 10-tal minuten stond er een 4-1 achterstand op het bord. Daarna ging het stukken beter. Het baltempo nam toe, het schot werd een aantal keren goed uitgesteld en zo was de stond bij rust al gekeerd in het voordeel van It Fean.

Na rust gingen we rustig door en ook het groot aantal strafworpen aan NKC zijde kon hen niet helpen en zo stond er een dik verdiende 13-19 op het scorebord bij het laatste fluitsignaal.

De dag erna moesten we al weer aan de bak. Een oefenwedstrijd tegen senioren 3 stond al heel lang gepland. Het werd een leuke wedstrijd en ook nu lieten we zien over een behoorlijk team te beschikken. De gehele wedstrijd stonden we aan de goede kant van de score en uiteindelijk werd het een 16-21 overwinning.

Op vrijdag 29 november stond de eerste thuiswedstrijd op het programma en wel tegen het combi team van Burgum en Veenwouden. Wat in de eerste wedstrijden ook al bleek is dat we over veel schijven kunnen scoren en dat is voor een tegenstander natuurlijk erg lastig. Al snel namen we nu ook het initiatief en daarbij wel aangetekend dat de tegenstander een aantal keren echt pech had bij het afstandsschot maar uiteindelijk is het ook gewoon kwaliteit. Bij rust was het 10-5 en bij het einde stond er een ruime 21-9 op het bord.

Gezelligheid vierde daarna hoogtij in de kantine en dat moet ook een trigger voor het publiek zijn om eens lekker te komen kijken.
Volgende wedstrijden op het programma:

• Woensdag 11 december uit naar VKC
  • Woensdag 18 december uit naar Pallas
  • Maandag 23 december thuis tegen Nic/Hoogkerk om 20.30 uur.

Noteer het in je agenda.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer