Vandaag (26 oktober 2019) begon Boelenslaan / It Fean 2 de wedstrijd tegen De Parabool 6 met het, door Stanley bedachte, motto: met Jille aan het roer, ligt het kampioenschap op de loer. Helaas kregen we in de eerste aanval gelijk een vrije bal tegen. Dit werd echter snel goed gemaakt door een mooie actie tussen Femke en Stanley. Hierna liep de Friezen een beetje achter de Groningers aan. Zo werd het 2-1, 2-2, 3-2, 3-3, 4-3, 4-4...

Hier moest verandering in komen, vond Jille. Dus kwam Marije erin op de plek van Stella (die nog aan het bijkomen was van ‘de knappe Turken’). De heren Daniël en Jelmer waren goed op dreef. Als vliegende Hollanders plukten ze alle balletjes ertussen uit. Bij de 7-8 hadden de Groningers nog even een time-out nodig. Met resultaat, want de ruststand werd 8-8.

Aangezien het een belangrijke wedstrijd was voor de Friezen kwam Jan B. op de plek van Remco voor meer aanvalskracht en snelheid. Toch liepen de Friezen nog steeds maar weer achter die Groningers aan. Zo werd het: 9-8, 9-9, 10-9.. Een leuke wedstrijd voor de supporters was het zeker ook al had Jille het zweet op zijn rug. En dat werd alleen maar meer want de Groningers kwamen op een stand van 12-10. Er werd daardoor door Jille nog drie keer gewisseld. Zo kwam Simon erin voor Stanley voor meer lengte en een sterkere rebound. Thamara kwam erin voor Joëlle en Remco kwam er weer in op de plek van Jelmer.

Met nog 10 minuten op de klok liep de spanning hoog op. En de Groningers waren hun spelletje al een beetje aan het vertragen, zij zagen de winst in zicht. Maar de Friezen gaven niet op en dat was met resultaat want het werd 12-12. Vervolgens kregen de Friezen ook nog eens een strafworp mee die natuurlijk werd gemaakt door de strafworp expert Daniël. Vervolgens werd het 12-14 en met nog twee minuten op de klok was het nu de beurt aan de Friezen om het spel te vertragen.

Eind goed al goed en het eerder genoemde motto is nog steeds geldig + volledig gemaakt door de extra toevoeging van de enige echte Henk Kempenaar. Met Jille aan het roer, ligt het kampioenschap op de loer en eten we de tegenstanders op als kattenvoer.