Zaterdag 19 oktober speelde de EXPERT–formatie in Boelenslaan tegen DTL. Het was heerlijk korfbalweer en er werd met goede moed aan de wedstrijd begonnen. Maar de club uit Hantum scoorde al snel drie doelpunten. It Fean wist het gat te verkleinen naar een achterstand van 3-4, maar deze werd aan het einde van de eerste helft weer groter, nadat DTL de stand weer naar 3-7 bracht. Met deze achterstand ging de EXPERT-formatie de rust in.

Met nog een helft te gaan, had It Fean nog lang niet opgegeven. Aan het begin van deze helft had de coach van It Fean, Ron, Simon Kempenaar gewisseld voor Remco Zijlstra, en kwam Elske van Oosten op de plek van Esther Brouwer te staan. Beide teams kregen genoeg kansen, maar It Fean benutte haar kansen beter. Zo kwam de score op een gelijke stand van 9-9 te staan.

Met nog tien minuten op de klok werd het een erg spannende wedstrijd en ook het publiek leefde mee! It Fean kwam nu op een voorsprong door een mooi afstandschot van Jan Boomsma. Helaas kwamen hierna de tegenstanders al snel terug met drie doelpunten, waardoor het in de laatste twee minuten 10-12 stond. Beide teams wisten nog één doelpunt te scoren, voordat het eindsignaal door scheidsrechter Sido Woudstra werd het gegeven.

Het was dus een erg spannende wedstrijd, die helaas verloren is door de EXPERT-formatie. Zaterdag 26 oktober start It Fean 1 om 15.30 tegen Sparta 1 in Zevenhuizen.