Zaterdag 28 september speelde Boelenslaan / It Fean 2 tegen Waterpoort 2. Het weer zat niet bepaald mee, het waaide erg hard. Waardoor het erg lastig korfballen was de eerste helft. Al vrij snel kwam Boelenslaan / It Fean op een 1-0 achterstand. Gelukkig werd het erg snel weer 1-1. Zo ging de hele eerste helft, toen het rustsignaal klonk stond Boelenslaan / It Fean met 5-4 achter.

In de rust werd er nogmaals verteld dat er alleen maar met de wind mee mocht worden geschoten, in de hoop dat er zo wat meer goals gemaakt zouden worden. De gelijkmaker werd direct gemaakt, helaas kreeg Boelenslaan / It Fean daarna wel weer een doelpunt tegen waardoor er weer tegen een achterstand aangekeken werd.

Maar daarna maakte Boelenslaan / It Fean een reeks van 5 doelpunten. Waaronder een kansje van Thamara, die meteen scoorde na haar eerste balcontact. Na deze reeks is Boelenslaan / It Fean niet meer in problemen geweest, na het eindsignaal stond het scorebord op 9-15.