Zaterdag 14 september stond de eerste uitwedstrijd op het programma tegen LDODK 4. Op het oog leek het een jonge ploeg. In de aanval starten Remco, Jelmer, Femke en Stella. De verdediging bestond uit Stanley, Daniël, Joëlle en Marije. Thamara, Petra en Jille hielden de bank warm. Bij prachtig windstil weer floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.

Al snel werd duidelijk dat het materiaal op kunstgras anders reageert op de bal dan anders, hierdoor werd de afvang voor ons spel lastig. Er waren kansen genoeg de eerste helft, maar er leek een plankje op de korf te liggen. LDODK wist de korf wel te vinden, maar ook niet vaak. Nadat Stanley een strafworp miste, volleybalde hij de bal er alsnog in, 6-1 ruststand.

In de rust werd de manier van spelen omgezet naar een wat simpeler spel, waarbij eerst de afvang goed moest staan. Thamara kwam in het team voor Marije, die de hele week ziek was geweest. Gelijk na de rust liet het tweede zien het scoren niet te zijn verleerd, en kwam terug tot 6-4. Na twee snelle doelpunten van LDODK leek de wedstrijd verkeken. Maar De Keurslager-formatie bleef voor elkaar vechten.

Marije kwam terug in het team voor Stella en zo eindigde de wedstrijd in 10-9 voor LDODK. Een goede tweede helft, die voor ons wel 5 minuten langer had mogen duren. Wel tevreden met 7 verschillende doelpuntenmakers.

Komende zaterdag spelen we tegen ROG 4 om 14.00 in Boelenslaan.