SURHUISTERVEEN – Een zonovergoten dinsdag werd afgesloten met een bekerwedstrijd in de AP-Buitenbeker tussen It Fean / Boelenslaan en Pallas ’08, zij die uitkomen in de 3e klasse op het veld. Op voorhand leek dit een lastige wedstrijd te worden voor de EXPERT-formatie. Om 20.00 floot de scheidsrechter S. Lieffering de wedstrijd in en mocht de strijd beginnen om een plek bij de laatste 8 in het toernooi.

De roodhemden begonnen de wedstrijd sterk door veel schoten te lossen in de aanval. Al zeer snel kwam de ploeg op een voorsprong van 4-2. In de eerste helft kwamen er veel doelpunten door Manon Hamstra die zo af en toe makkelijk vrijkwam om aan te leggen voor het schot. Echter hadden zij het lastig met Pallas ’08 die strak op de ballijnen stond te verdedigen wat zo af en toe ook leidde tot balverlies. De kleedkamers werden opgezocht met een ruststand van 10-6.

In de pauze werd er afgesproken dat men moest blijven zoeken naar een snelle aanval met veel schoten om zo onder de druk van de tegenstanders te korfballen. Dit slaagde de tweede helft ook zeer goed. Door een aantal wissels bleven de roodhemden ook door scoren. Mede door een sterk spelende Jan Boomsma die in de tweede helft binnen een aantal aanvallen snel de voorsprong vergrootte.

Uiteindelijk bleek It Fean / Boelenslaan een maatje te groot voor Pallas ’08 en dit bleek ook uit de uitslag, 22-13. De volgende tegenstander voor de ploeg uit Surhuisterveen en Boelenslaan is nog onbekend, maar zij mogen 11 mei aantreden tegen Veenwouden 1 op het sportpark de Ketting. De wedstrijd zal 15.30 beginnen.