Het tweede seniorenteam vertrok niet met knikkende knieën uit Surhuisterveen en Boelenslaan. Maar gezien de stand (WWC op 2e plaats, It Fean / Boelenslaan 2 op 6e plaats), het voorgaande resultaat (12-16 winst voor WWC) was het ook niet echt logisch om de punten mee terug naar huis te nemen. Prachtig weer was het op het sportpark in Mantgum.

Nadat alle uitstekende delen goed waren ingesmeerd, een peptalk was gegeven was het volgende 8-tal aangewezen om de strijd aan te gaan: Sietse, Jan Robert, Petra, Thelena in de eerste aanval, Jille, Peter Steffen, Jannie en Fardau in de verdediging. Atje, Hester en Peter mochten van de zon genieten op de prachtige picknickbanken.

Na een eerste voorsprong van de gasten (strafworp van Sietse), nam WWC het initiatief: na 15 minuten stond 4-1 op het scorebord. De ByKlussen-formatie kon dit toch niet laten gebeuren, ze gingen ook scoren. Met 5 doelpunten voor de rust was het verrassend genoeg 7-6.

De rust was om even weer op adem te komen. Duidelijk was de It Fean / Boelenslaan lekker in de wedstrijd begon te komen. Er werd goed verdedigd, veel afvallende ballen werden gepakt. Aanvallend kon het wat scherper, dom balverlies moest voorkomen worden. Met nieuwe energie werd aan de 2e helft begonnen. Atje voor Thelena en later Hester voor Fardau.

Het spelbeeld veranderde niet, maar WWC bleef toch van afstand scoren en liep langzaam uit naar 11-8. De wedstrijd was weer gekanteld, konden de gasten nog 1x terugkomen?

Warempel, WWC leek moegestreden en It Fean / Boelenslaan bleef knokken. De wedstrijd kon alle kanten op. De gasten kropen langszaam dichterbij. Na elke 2 doelpunten van It Fean / Boelenslaan scoorde ook WWC weer 1. 12-9, 12-11, 13-11, 13-12 en ….13-13! Het mirakel van Mantgum was geboren !!

Een niet verwacht maar zeker welkom punt uit het gelijkspel. Het voelde als een overwinning.

Doelpunten: Sietse 4, Jille, Jannie, 2, Jan Robert, Petra, Atje, Hester, Peter Steffen allen 1.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer