De laatste wedstrijd in de zaal moesten we aantreden tegen de hekkensluiter van de competitie. Aan onze stand verplicht, moest deze natuurlijk gewonnen worden. Tot aan de 15e minuut kon Drachten ons nog bijbenen, mede doordat wij de vele kansen niet verzilverden. Het vizier werd bijgesteld en we liepen gestaag uit. Ruststand 10-6.

In de 2e helft werd deze lijn voortgezet. Een smet op de wedstijd was dat er 3 gele kaarten werden getoond aan 2 spelers van ons team. Het eenzijdige fluiten van de scheids veroorzaakte zoveel irritatie, dat er kritische opmerkingen werden gemaakt. De scheids was niet vatbaar voor de terechte kritiek en meende een daad te moeten stellen. Gevolg was dat één van onze heren vroegtijdig het veld moest verlaten. Ondanks de commotie, kwam de overwinning geen moment in gevaar. Eindstand 21-14. Eindstand in de zaalcompetitie een 5e plek.

En nu op naar het veld!

-2
We hebben vele jaren geleden afgesproken in wedstrijdverslagen geen kritiek op de scheids te hebben. Is het daarnaast ook een idee dat sommige spelers van It Fean leren kritisch op zichzelf te zijn, los van de kwaliteit van de arbitrage?