Voor aanvang van de wedstrijd was onderin de strijd al gestreden in Klasse 3C. Stadskanaal stond onderaan met 0 punten en zal degraderen naar de 4e klasse, It Fean / Boelenslaan stond 6e met 9 punten en was al zeker van handhaving. Er kon dus vrij uit gespeeld worden door beide ploegen en dit leidde tot een mooie partij in de Surventohal. De prima fluitende scheidsrechter Kiers floot om exact 18.30 uur voor het begin van de wedstrijd. Na 60 minuten spelen was er een ware doelpunten regen geweest en stond de hoogste score van deze competitie op het bord. Een 32-14 overwinning voor de EXPERT-formatie.

De score werd geopend door de thuisploeg, Manon wist 2 keer van afstand de korf te vinden. Nynke maakte een mooie omdraaibal en vervolgens wisten de heren Jan Boomsma en Sander fraaie combinaties tot goals af te ronden. Hierdoor stond binnen 5 minuten een 5-1 voorsprong op het scorebord. Het eerste kwartier konden de gasten nog aardig mee scoren en bleef het maar 8-4, maar de thuisploeg speelde erg mooi korfbal en beloonde zichzelf in de rest van de 1e helft. Met name de heren van It Fean / Boelenslaan wisten veelvuldig de korf te vinden. En de bezoekers konden dit tempo niet bijbenen waardoor dit resulteerde in een 20-6 tussenstand.

In de pauze attendeerde trainer Herman Brouwer de ploeg erop consequent te blijven spelen en te voorkomen dat er verzwakt zou worden. In en na de rust werden enkele wissels ingebracht. Het aanvalsvak moest daarom even zoeken naar het juiste spel, maar na 5 minuten wist Margriet te korf te vinden. De flow kwam toen weer in de ploeg waardoor er uitgelopen werd naar een 28-13 voorsprong. De 30 halen was nu natuurlijk het doel. Dit leek de laatste 5 minuten nog lastig te worden, maar door goals van beide Jannen kon de 30 op het scorebord worden genoteerd.

In de laatste minuten werd het feestje nog even compleet gemaakt en werd er een eindscore van 32-14 op het scorebord genoteerd. Een prachtige afsluiter van het zaalseizoen voor de thuisploeg die op de 6e plaats eindigt met 11 punten. Het veld zal komende week weer betreden worden en vanaf 20 april staat de 1e competitiewedstrijd weer op het programma. Uit tegen WWC.