Het was zaterdag 9 maart 2019. Het moest vandaag gebeuren. De laatste drie wedstrijden waren verloren en het vertrouwen was weg. Met Jenko geblesseerd en Marc uitgeleend aan het eerste, kon er weer gepuzzeld worden met de opstelling. In de aanval Sietse, Jille, Fardau en Margriet, in de verdediging Peter, Jan Robert, Thelena en Grietje. Een sterke bank met Jannie, Atje en Peter Steffen. Na het uitgebreide tactische plan voor de wedstrijd floot Auke Wiersma voor het begin van de wedstrijd tegen VZK/Donkerbroek 2.

Peter net terug van een blessure moest er even inkomen en kreeg de eerste om de oren 0-1. Het zal toch niet weer hopeloos verkeerd gaan? Maar nee, de vele kansen resulteerden in de doelpunten voor Fardau, Jan Robert en Thelena 3-1. Tot de rust werd er om en om gescoord 6-4. In de rust werd benadrukt dat het verdedigend vandaag wel goed zat. De aanval liep ook prima, maar de kansen moeten wel worden afgemaakt.

Na rust was Jille niet scherp en zijn heer schoot de 6-5 binnen. Geen paniek, want wij hadden vandaag Thelena binnen de gelederen die de korf makkelijk wist te vinden. Peter Steffen kwam in de ploeg voor de moe gestreden Peter en Jannie voor Margriet. VZK bleef telkens terugkomen tot één verschil, maar nog steeds geen paniek in het veld. Op de bank dachten ze daar iets anders over volgens mij. Helemaal vergeten dat Atje ook nog even moest spelen. Dat zal de spanning van de wedstrijd geweest zijn. Ze kwam er tien minuten voor tijd in voor Fardau.

Peter Steffen gaf de laatste genadeklap door op een belangrijk moment 11-9 te scoren. Nu de wedstrijd uitspelen en geen domme kansen meer nemen. Er zijn er echter altijd die denken makkelijk te scoren, maar Jille was vandaag niet op schot. Dan maar onder de korf met Jannie. Sietse schoot de, volgens de scheidsrechter eindstand 12-9, er na lang combineren in. De wedstrijd was echter nog niet afgelopen. Na een mooie diepe bal kon Atje doorlopen en scoorde 13-9, de officieuze uitslag. Misschien kan de uitslag nog worden aangepast door het KNKV. Volgende week zaterdag 16 maart tegen de runner up Emmeloord 2 om 17:20 uur in de Surventohal.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer