Met nog 3 wedstrijden voor de boeg en 9 punten op zak was de wedstrijd tegen Lemmer, met eveneens 9 punten, afgelopen zaterdag een belangrijke. De gehele wedstrijd was It Fean de bovenliggende partij en liep in het begin al vrij snel 4 punten uit.

Deze voorsprong is de gehele wedstrijd niet meer in gevaar gekomen en dus na het laatste fluit signaal van de prima fluitende scheidsrechter was handhaving in de derde klasse een feit.

De EXPERT-formatie begon sterk aan de wedstrijd en creëerde meteen een aantal mooie kansen. Daisy Sikkema wist na 7 minuten een mooie doorloopbal te verzilveren.

Hillebrand Wiersma deed dit een minuut later dunnetjes over. Lemmer had meteen een antwoord terug en maakte er 2-1 van.
It Fean bleef in de 10 minuten daarna geduldig spelen en doormiddel van mooie lange aanvallen werd er een tussenstand van 4-1 genoteerd.
Tot de pauze wist Lemmer nog 2 maal de korf te vinden. Maar It Fean in de persoon van Sjoukje Hoekstra en Sjoerd Landheer wist nog 3 maal de korf te vinden en dit betekende een ruststand van 7-3.

Trainer Alex Dees benadrukte in de pauze de rust te bewaren en op dezelfde wijze door te spelen.

In de tweede helft zette It Fean de lijn van de eerste helft goed door en bleef mooie lange aanvallen opzetten door goed korf werk wat resulteerde in  fraaie goals, waaronder een mooie omdraaibal van Margriet Helfrich.
Lemmer maakte ook in de 2e helft 3 doelpunten en kwam in totaal op 6 goals. De ploeg kwam er niet aan te pas door met name het goede spel van It Fean.

Volgende week speelt It Fean haar laatste thuis wedstrijd van het seizoen tegen Spannum om 15:30 uur op sportpark It Ketting.

Doelpunten gemaakt: Hillebrand Wiersma 5, Sjoerd Landheer 5, Sjoukje Hoekstra 2, Margriet Helfrich 2 en Daisy Sikkema