Zaterdag stond de return tegen Sparta Zevenhuizen op het programma. Sparta wist uit 11 wedstrijden 10 punten weten te halen en staat hiermee op een derde plek in Poule 3C. It Fean heeft uit ditzelfde aantal wedstrijden 9 punten weten te halen. Op papier een spannende strijd, zeker gezien het feit dat in een eerdere ontmoeting resulteerde in een gelijk spel.

In de aanvangsfase van de wedstrijd wisten beide ploegen het elkaar in verdedigend opzicht het elkaar erg lastig te maken. Beide ploegen wisten het dan ook de eerste 20 minuten van de wedstrijd niet te scoren. Toch was het Sparta welke betere kansen creëerde en de openingstreffer wist te maken. Hierna volgden nog vier treffers van Sparta waardoor It Fean tegen een 5-0 achterstand aankeek bij het aanbreken van de rust.

Na de rust wist ’t Fean eindelijk in het ritme te komen, Jeroen Dijkstra wist kort na rust de 5-1 op het scorebord te noteren. Al snel volgde de 5-2 door Sjoerd Landheer. In deze fase van de wedstrijd waren beide ploegen meer gewaagd aan elkaar dit kwam dan ook tot uiting in het scoreverloop . Met nog 4 minuten te spelen had de Expertformatie haar achterstand weten te verkleinen tot 2 punten (7-5). Helaas wist was dit gat te groot om nog te dichten. Kort voor het eindsignaal werd door Sparta voor de laatste maal gescoord. De wedstrijd was hiermee beslist op een 8-5 nederlaag voor het It Fean.

Volgende week speelt It Fean 1 thuis om 15:30 tegen Lemmer op sportpark ’t Ketting.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7