Een zaterdagavond in Haulerwijk, VZK/Donkerbroek 1 stond op het programma voor de EXPERT-formatie. Deze ploeg is drie jaar gecoacht en getraind door Lammert van der Veen. Hierdoor waren de mensen op de juiste plaats gezet door Lammert van der Veen. De scheidsrechter was de heer Plantinga en deze floot om 20.15 de wedstrijd in.

De wedstrijd begon zeer doelpuntrijk. De eerste helft begon scherp aan beide kanten. Beide ploegen gaven elkaar geen haar ruimte en dat resulteerde uiteindelijk ook in een spannende eindfase van de eerste helft. Er werd gerust met een stand van 10-11 in het voordeel van de roodhemden.

In de rust werd er aangekaart dat de scherpte er moest blijven en dat we niet mochten verslappen. Veel balverlies leidde een aantal keer ook op een tegendoelpunt. In de tweede helft hadden beide ploegen een stroeve start. Er werd pas halverwege de tweede helft een doelpunt gemaakt door It Fean / Boelenslaan. Op dat moment hadden de roodhemden de goede flow te pakken en zette dit voor. Echter kwamen zij niet verder dan een 3 punten voorsprong.

VZK/Donkerbroek oogde niet verloren. Zij kwamen weer terug tot een stand van 15-15. Hier putte zij nog meer zelfvertrouwen uit en scoorden 6 doelpunten op een rij, wat resulteerde in een stand van 18-15. Er werd aan beide kanten nog gescoord alleen het mocht niet baten voor de roodhemden. De scheidsrechter floot af met een 19-16 op het scorebord.

Dit was dan alweer de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar. Volgend jaar, 12 januari, speelt It Fean / Boelenslaan een ‘uitwedstrijd’ in Houtigehage tegen TFS 1 om 19.20

22 mrt.20:00It Fean / Boelenslaan MW1 - NQL MW1Meer
Wêz Handich/DOW F1 - It Fean / Boelenslaan F116 mrt.4 - 16 (0 - 0)
KVW '22 E1 - It Fean / Boelenslaan E216 mrt.3 - 14 (2 - 4)