Het tweede team van It Fean wist afgelopen weekend te winnen van WWC. De vorige ontmoeting werd verloren door It Fean met 9-10. Destijds onder zeer slechte weersomstandigheden. Vandaag was het precies het tegen overgestelde het was prachtig weer mischien wel te warm voor een partijtje korfbal.

Om 14.00 uur floot de scheidsrechter voor het begin signaal van de wedstrijd. It Fean starte scherp aan de wedstrijd en speelde met lange aanvallen naar veel kansen maar deze werden nog niet benut. WWC daarin tegen scoorde direct in de eerste aanval door een afstand schot, 0-1. It Fean wat toch goede aanvallen bleef draaien scoorde moeizaam, maar kwam op gelijke hoogte, 1-1. Het was toch WWC wat steeds de voorsprong pakte. Het liep zelfs uit naar een 4-2 voorsprong. It Fean hield het hoofd koel (ondanks de warmte) en het was dan ook Jacob Bron die met twee doelpunten de stand weer in evenwicht bracht 4-4.

In de rust werd de koele kleedkamer op gezocht om even af te koelen. Door coach Jorrit Wielinga werd benadrukt dat het spel goed was alleen dat de afronding nu beter moest.
In de de tweede helft werd dit goed begrepen door It Fean en scoorde dan ook meteen 2 keer en kwam voor het eerst in de wedstrijd voor. Het volgende aanvalsvak scoorde ook meteen 2 keer van afstand en bracht de score op 8-4. En zo werd de wedstrijd direct beslist na de rust.

De verdediging van It Fean stond goed en kon de aanval van WWC flinkt ontregelen. Hierdoor liep It Fean uit naar een verschil van 6 doelpunten 10-4. De twee punten moesten nu wel binnen zijn alleen hier dacht WWC anders over door een paar verre afstands schoten wisten ze de marge terug te brengen naar 10-8. It Fean wat hierna even aanzette liep toch weer uit naar een stand van 14-9. Dit was tevens de eindstand van de wedstrijd. Twee belangrijke punten voor It Fean.

Volgende week speelt It Fean de uitwedstrijd tegen Sparta (ze) om 14.00 uur