In het laatste weekend van oktober stonden de eerste return wedstrijd alweer op het programma. Dit vanwege een zaalprogramma dat later begint en dus later eindigt. Er is dan door de vele feestdagen te weinig tijd om alle return wedstrijden te spelen, dus moet er eind oktober nog buiten gespeeld worden. Met het mooie weer van de afgelopen weken leek dit geen bezwaar, maar de laatste dagen leek het met een regenpartij af te lopen. Maar om 15.00 uur begon de zon te schijnen in Boelenslaan. Na 60 minuten in het mooie weer te hebben gespeeld stond de thuisploeg aan de zonnige zijde van de eindstreep en bleven de punten in Boelenslaan.

Na het beginsignaal wist Deinum de score te openen, gelukkig kon De EXPERT formatie hier snel op reageren en er 1-1 van maken. Een tactische wissel werd meteen toegepast bij de thuisploeg en deze pakte, bleek later, goed uit. 2 dames werden van vak gewisseld. Boelenslaan wist 3 maal op rij te scoren en liep uit naar een 3-1 voorsprong. Deinum kon 1 goal maken, waarop de thuisploeg weer 2 wist te maken. Om en om werd er gescoord voordat de coach van Deinum een Time-out aanvroeg, dit pakte halverwege de 1e helft goed uit voor de gasten. Een 7-3 achterstand werd rechtgezet tot een 9-9 ruststand.

Trainer, Lammert van der Veen, wees de ploeg erop dat er goed werd gevochten voor iedere bal, maar dat er verdedigend wat slordigheden waren. Waardoor we Deinum weer terug hebben laten komen.

De 2e helft begon aan beide kanten stroef. De eerste 10 minuten werd er hard gewerkt voor een goal, maar beide verdedigende vakken hadden de zaken goed op orde. Gelukkig wisten de heren van Boelenslaan / It Fean deze ban te breken en maakten er een 13-9 voorsprong van. Deinum wist nog 1 goal te maken, waarop de thuisploeg nog 4 keer de korf wist te vinden en daarmee de uitslag op 17-10 bracht. Andere concurrent WWC liet punten liggen. Dus de EXPERT formatie gaat met een gedeelde 2e plek met 10 punten de zaal in. Alleen Lintjo staat met 12 punten boven Boelenslaan / It Fean.

De zaal competitie start zaterdag 25 november, exacte tijd en locatie is nog bekend. Houd daarvoor de site www.itfean.nl in de gaten!