Mag ik even aan jullie voorstellen: Boven v.l.n.r: Baubau (Baudi), Jan Jansen (Janke) en Coach (Petra). Onder v.l.n.r: Rierie (Rihanna), Noeknoek (Anouck), Emmen (Emma) en last but not least Rietriet (Eritia). Dat zijn de spelers van de D3. Jullie hebben al wat verslagjes van de D3 kunnen lezen op deze site. Zaterdag 13 oktober vertrokken we met 4 auto’s naar Lemmer. Zowel It Fean D3 als Lemmer D1 hadden tot nu toe 1 wedstrijd verloren en 4 wedstrijden gewonnen. In deze laatste wedstrijd van de najaarscompetitie ging het er dus nog om, de winnaar van de wedstrijd zou kampioen worden! Helaas verloren we met 6-2.

Aan de voorbereiding heeft het in ieder geval niet gelegen. Er werd een paar dagen voor de wedstrijd al een spandoek gemaakt, er ging een mascotte mee, het haar van alle spelers was tiptop met mooie vlechten en staarten en er waren veel supporters mee. Kwam het door de felle strijd van de tegenstanders, het verbale geweld van de coach van Lemmer die ver over de lijn in het veld stond, of waren het toch de zenuwen? De spelers van It Fean D3 waren in ieder geval erg onder de indruk van alles. Na 10 minuten spelen stonden we al met 3-0 achter. Gelukkig wist Baudie in de volgende 10 minuten te scoren zodat het 3-1 stond. Lemmer scoorde echter voor de rust nog een keer, waardoor het 4-1 stond.

Enkele opmerkingen van de spelers in de rust: “ik word gek van die schreeuwende coach in het veld” en “die tegenstanders hebben er wel echt alles voor over om te winnen, hè?” Dat gaf wel aan dat It Fean D3 een beetje overrompeld was. Binne (de vader van Eritia) liet in de pauze even zien hoe het moest door vanaf 10 meter als een inworp bij voetbal in 1 x in de korf te scoren, helaas telde dit doelpunt niet mee. Gea (moeder van Rihanna) had nog even bij de scheidsrechter gevraagd of het normaal was dat de coach in het veld stond in plaats van achter de lijn.

In de tweede helft lieten de spelers van It Fean zien dat ze zich niet zomaar gewonnen gaven. Er werd gestreden om alle ballen en er werden veel kansen gecreëerd, maar de bal wilde niet door de korf. Lemmer scoorde nog 2 keer en uiteindelijk maakte Janke nog een mooi doelpunt door een klein kansje raak te schieten, waarmee de eindstand 6-2 werd. De spelers van It Fean waren erg teleurgesteld door dit verlies, maar ik als coach en alle ouders en supporters zijn trots op hun. Ze hebben alle wedstrijden goed gespeeld en er is goed te zien dat ze veel leren en steeds beter worden als team. Als tweede eindigen is een hele mooie prestatie, zeker gezien het feit dat 2 spelers nog maar net begonnen zijn met korfbal. Tot slot wil ik Djurre bedanken voor het meespelen met alle thuiswedstrijden van de D3 en alle supporters voor de aanmoedigingen vanaf de zijlijn.