Afgelopen zaterdag had het team van Boelenslaan en It Fean 1 haar tweede thuiswedstrijd dit veldseizoen en mocht aantreden tegen Noveas 1 uit Steenwijk. Het tweede team had de punten al binnengesleept door in de laatste minuten van de wedstrijd de winnende goal te maken. Maar ook het eerste team wist deze zaterdag de punten in Boelenslaan te houden door overtuigend te winnen.

De EXPERT-formatie begon sterk aan de wedstrijd, waardoor er binnen een paar minuten al een 6-0 voorsprong op het scorebord stond. Vervolgens brak er een periode aan van slordigheid en een iets te statisch spel aan de kant van de roodhemden. Noveas wist de 0 van het scorebord te krijgen door middel van een paar gelukstreffers. Wel wist de thuisploeg nog enkele keren te scoren. Hierdoor gingen beide teams de kleedkamers in met een stand van 10-6.

Na de pauze veranderde er weinig aan het spelbeeld. Noveas had moeite om de aanvallen goed op te zetten door sterk verdedigend werk van Boelenslaan / It Fean. De EXPERT-formatie kreeg veel ruimte voor het schot, maar moest wel enigszins investeren om een goede rebound neer te zetten. De korf werd echter goed gevonden en zo wist het combinatieteam makkelijk uit te lopen. Na 60 minuten spelen floot de scheidsrechter af met een stand van 21-8 in het voordeel van Boelenslaan / It Fean. Complimenten via deze weg voor de juniorendames Grietje de Bruin, Joëlle van der Hoek en Thamara de Boer die uitstekend mee hebben gespeeld door de afwezigheid van enkele dames van het eerste team.

Volgende week is de laatste wedstrijd op het veld. Boelenslaan / It Fean 1 mag het opnemen tegen Deinum 1 op sportveld Loanehiem in Boelenslaan. De starttijd is naar voren gehaald i.v.m. de door de jubileumcommissie georganiseerde puzzelrit, welke na de wedstrijd zal plaatsvinden. Hierdoor start de wedstrijd om 15.00 uur.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7