De meiden van de E1 speelden zaterdag hun laatste wedstrijd van de najaarscompetitie. Tot nu hadden ze alle wedstrijden gewonnen. Ongeslagen kampioen worden was de uitdaging vandaag. We moesten al om 8 uur vertrekken richting Tytsjerk, waar we om 9 uur tegen de Wâlden E4 moesten korfballen.

In de bespreking voor de wedstrijd hadden we een paar dingen afgesproken. Zorgen dat we als 1e bal hebben, want dan kunnen we zelf gaan aanvallen. Bij het overspelen moesten de dames naast zich gooien, dus geen lange ballen over de handen van de tegenstander.

We wilden we ook proberen de aanval goed op te zetten, met een aangever en een afvanger bij de korf.  En natuurlijk het belangrijkste, zo vaak mogelijk schieten.

De wedstrijd begint, iedereen heeft een maatje gevonden om tegen te korfballen vandaag. De Wâlden gaat gelijk goed van start, ze scoren als eerste in deze wedstrijd. Maar Rianne heeft meteen een antwoord klaar; bal krijgen, omdraaien en scoren! Knap gedaan meid!

De teams zijn goed aan elkaar gewaagd, Maar Sumeya maakt een mooi doelpunt waardoor het 1-2 wordt. Ook Eva weet de korf te vinden en maakt de 1-3. Toch weet de Wâlden dichtbij te blijven door de 2-3 te scoren. Het beloofd een spannende wedstrijd te worden. Voor de pauze schiet Sjoukje raak. Hierdoor gaan we met 2-4 de pauze in.

In de pauze zetten we weer even de puntjes op de i. Even de afspraken herhalen, want soms houden we ons niet aan de afspraken die we vooraf hadden gemaakt. Zo gemakkelijk als we de vorige keer van de Wâlden hadden gewonnen (22-3), zo gemakkelijk gaat het vandaag niet.

In de 2e helft spelen we goed over en houden we langer de bal in de aanval omdat we goed afvangen na het schot. Hierdoor lopen we uit naar 2-8 met doelpunten van Sjoukje en Eva. Beide dames zijn op dreef.

De Wâlden weet nog 1 x te scoren maar de dames van It Fean blijven prima doorgaan. Door leuk samenspel, er voor te zorgen dat we als 1e de bal pakken en doordat Elina en Sumeya vaak een bal ertussen uit tikken, hebben we de bal vaak. Nynke is sterk in de korfzone en deelt maar raak uit voor een afstandsschot. Dankzij een prachtig teamspel kan Eva nog 3x scoren en wordt de eindstand 3-11. Echte kampioenen! Zelfs de strafworpen geven ze niet weg, deze reeks wordt gewonnen met 2-4.

Margriet Kok, trotse coach!

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7