Zaterdag 7 oktober 2018 moesten we uit tegen LDODK B2 spelen. Op papier een spannende korfbalpot aangezien we thuis met een zure 8-9 hadden verloren. Ook had LDODK B2 tot afgelopen zaterdag al haar wedstrijden gewonnen. Dus we wisten: we moesten volle bak er tegenaan. Ilse was ziek, dus daarom was Marije Brouwer mee om ons te helpen.

We begonnen met een 1-0 achterstand. Ik maakte vervolgens de 1-1, Anna de 1-2 en Jorrit de 1-3. Het werd vervolgens 2-3 en 3-3. Gelukkig schoot Anna met een mooi schot de 3-4 erin en maakte Stella met een nog mooiere afstandsschot er 3-5 van. Daniël maakte de 3-6. Het werd 4-6 , 4-7 door Anna, 5-7 en 5-8 door Esther. Met een voorsprong gingen we de rust in. We waren er nog niet, maar de voorsprong was er in elk geval.

Na rust maakte ik de 5-9, Jorrit de 5-10. Dit ging lekker. Het werd 6-10 en Marije maakte de 6-11. Hier is het ergens misgegaan in de telling want er werd van vak gewisseld. Waarschijnlijk was het 5-11 en niet 6-11 zoals het in de groepsapp stond. Vervolgens werd het 6-11 en 6-12 door een strafworp van Esther. Het werd 7-12 en Jorrit maakte de 7-13. Nu werd de voorsprong wel erg groot en wisten we dat we dit niet meer uit handen zouden geven. LDOK scoorde de 8-13 en Daniël maakte de 8-14. Daarna scoorden Marije, Anna en ik nog een keer. Vervolgens mocht LDODK B2 het laatste doelpunt maken en gingen we met een 9-17 overwinning tevreden naar huis.

LDODK/Rinsma Modeplein B2 is ondanks het verlies kampioen geworden en zelfs al gehuldigd. Wij kunnen nog gedeeld kampioen worden als LDODK/Rinsma Modeplein B2 de komende wedstrijd verliest en wij op 13 oktober thuis winnen tegen Mid-Fryslân/Jansma Burdaard B2. Maar eerst wacht ons thuis aanstaande dinsdag 9 oktober de bekerwedstrijd tegen Mid-Fryslân/Jansma Burdaard B1. Hierbij kunnen we wel wat aanmoediging gebruiken!