Afgelopen zaterdag werd met zomers weer de wedstrijd It Fean - Altijd Kwiek gespeeld op Sportpark De Ketting in Surhuisterveen, met een wedstrijdbal gesponsord door Bouwbedrijf Schuil.
De laatste ontmoetingen met Altijd Kwiek waren tot nu toe in het voordeel van It Fean geweest, echter dit maal kon It het Fean er niet aan te pas komen.
Het missen van veel gecreëerde kansen bij It Fean bracht Altijd Kwiek in het voordeel, zodat ze konden uitlopen in de tweede helft tot een eindstand in het voordeel van de gasten.

De Expertformatie onder leiding van Alex Dees kon met de zomerse temperaturen al in de eerste helft van de wedstrijd moeilijk op gang komen. Pas na 12 minuten spelen wist Hillebrand Wiersma een afstandschot af te ronden en het eerste doelpunt voor It het Fean op het scorebord zetten.
Door It Fean werden voldoende kansen gecreëerd, maar te weinig rendement uit de doelpogingen gehaald en had daardoor veel moeite om in te lopen op Altijd Kwiek. In de laatste 5 minuten voor de rust wist It Fean weer te scoren met een afstandschot van Hillebrand Wiersma en Daisy Sikkema, en kon de rust in gegaan worden met een tussen¬stand van 3-3.

In de tweede helft van de wedstrijd werd vrij snel achter elkaar gescoord door Altijd Kwiek en pakte hierdoor een aanzienlijke voorsprong op It Fean van 3-9.
Vanwege het de omstandigheden werd ook in de tweede helft door de scheidsrechter een drinkpauze ingelast, omdat beide ploegen aanzienlijk veel moeite hadden met het warme weer.
Met diverse wissels van Manon van der Veen, Marc de Vries, Marrit Adema en Jeroen Dijkstra werd nog getracht om de achterstand in te halen. De doelpunten van Jeroen Dijkstra en Sjoerd Landheer konden geen verandering meer brengen in de loop van de wedstrijd en werd er afgefloten met een eindstand van 5-11.

Zaterdag 7 mei speelt It Fean om 15.30 tegen WWC 1 op sportpark De Ketting te Surhuisterveen.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7