Na de degradatie van vorig seizoen willen Deinum en It Fean / Boelenslaan 1 weer graag het stapje omhoog doen naar de 3e klasse. In het winderige Deinum konden de beide ploegen zich voor het eerst tegen elkaar testen. De scheidsrechter floot en er zat meteen strijd in de wedstrijd.

In de snelle beginfase werd er door de EXPERT-formatie gescoord uit een strafworp en was de stemming meteen goed. De eerste helft was voor beide ploegen onstuimig. Hoe gingen ze beide met de harde wind om en het was natuurlijk de eerste wedstrijd weer na een héérlijke zomerstop. Uiteindelijk ging It Fean / Boelenslaan met een voorsprong van 2-6 de kleedkamers in.

In de tweede helft begon Deinum meer druk te geven op de bal en werd het moeilijker om de bal door te spelen in de vakken van It Fean / Boelenslaan. Deinum kwam in de eerste minuut van de tweede helft goed uit de startblokken door het scoren van een afstandsschot. Bij It Fean / Boelenslaan was er genoeg strijdlust om deze voorsprong niet weg te geven. Er werden in de tweede helft ook veel strafworpen gegeven die werden verzilverd door de verschillende spelers.

In het slot van de wedstrijd werd het nog spannend door een beter schietend Deinum die steeds maar dichter bij kwam, maar uiteindelijk hield het vlaggenschip van It Fean / Boelenslaan stand en namen zij de 2 punten mee naar huis met een overwinning van 11-14.

Volgende week, 15 september, speelt It Fean / Boelenslaan een thuiswedstrijd op het Loanehiem te Boelenslaan tegen WWC 1 uit Mantgum en Wiuwert.