Zaterdag 12 mei 2018 was het weer zover. Na een paar weken rust mochten de meiden van It Fean E2 hun beste beentjes weer voor zetten op deze zonnige dag. Dit keer de uitwedstrijd tegen OKO/Bies E2 uit Opende. De thuiswedstrijd werd gewonnen met 15-2, dus waren de verwachtingen hooggespannen.

Na het beginsignaal lieten de meiden zien dat zij gekomen waren voor de winst. Het vizier stond op scherp en de eerste drie doelpogingen vonden gelijk de korf. Daarna waren we minder doeltreffend en na de 0-3, doelpunten van Eline, Eva en Sumeya werd het 1-3. In het tweede kwart liepen we door een doelpunt van Sjoukje uit naar 1-4.

In de tweede helft bleven de meiden geconcentreerd doorgaan met waar ze in de eerste helft gebleven waren. In het eerste kwart van de tweede helft werd het door doelpunten van Rianne en Sjoukje 1-6. OKO/Bies wist de 2-6 te scoren, maar door doelpunten van Sjoukje en Eva werd het 2-8. Het laatste kwart liet Sjoukje van haar horen en bracht met 4 doelpunten de eindstand op 2-12.

De strafworpen werden door ons ook beter genomen dan door OKO/Bies. Het werd uiteindelijk 3-0 door Sjoukje, Eline en Nynke. Een prachtige teamprestatie van de dames: Eva, Eline, Lysan, Sumeya, Sjoukje, Rianne en Nynke.