Op zaterdag 12 mei mocht Boelenslaan / It Fean 2 weer aantreden op sportpark Loanehiem te Boelenslaan. Waar de vorige thuiswedstrijd werd afgesloten met een 8-22 eindstand was het team gecoacht door Henk de Vries gebrand om het dit keer beter te doen. Gezien het resultaat tegen Lintjo 2 van 21 april, wist de ploeg dat er met mooi weer best gewonnen kon worden.

Waar de vorige warme thuiswedstrijd ook geschikt was om een potje badminton te beoefenen verhinderde de lichte wind dat idee dit keer. Gelukkig voor de roodhemden was scheidsrechter B. Brands bereid om de wedstrijd volgens planning om 14:30 te laten starten.

De Keurslager-formatie begon voortvarend aan de wedstrijd, het aanvalsvak liet zien scherp te zijn en door twee aanvallen optimaal te benutten stond al snel de 2-0 voorsprong op het scorebord. Dat de uit spelende ploeg het hier niet bij liet zitten was snel duidelijk zij scoorden een doorloopbal.

Dit was een voorbode van een leuke eerste helft waar er over en weer gescoord werd, Boelenslaan / It Fean liet aan de score duidelijk te laten zien dat zij de bovenliggende partij waren de eerste helft. Na 35 minuten blies scheidsrechter Brands voor het rustsignaal, ruststand: 12-5.

Na rust waar er intussen door de coach een tweetal wissels waren doorgevoerd, wist de ploeg de scherpte niet te behouden. Het scoren ging moeizaam en langzaam maar doch trefzeker kwam Invicta/Frigro dichterbij. De wedstrijd kreeg op een gegeven moment een grimmige sfeer door een enkele kleine frustraties.

Tot het einde van de wedstrijd wist Boelenslaan / It Fean de goede lijn van de eerste helft niet door te zetten. Echter bleek het goede weer basis voor een goed resultaat, na 70 minuten stond het scorebord op 15-12 in het voordeel van de thuis spelende ploeg. Het is zaak voor de ploeg om een sterke eerste helft in het vervolg voort te zetten in de tweede helft om een voorsprong uit te bouwen of beter te behouden.

De volgende en tevens laatste uitwedstrijd wordt 26 mei gespeeld tegen kv Harkema in verrassend genoeg; Harkema. Deze wedstrijd start om 14:00 op sportpark de Bosk.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7