Zaterdag 31 maart 2018 begon voor ons de veldcompetitie. We speelden thuis tegen Invicta D1. Doordat Sellina geblesseerd is en Eline afwezig was, speelden Yolanthe en Emma met ons mee. Yolanthe en Emma zaten de eerste helft op de bank.

We begonnen aan de wedstrijd. De tegenstander scoorde de 0-1, maar Johan maakte met een fraaie inloopbal de 1-1. Ook maakte hij de 2-1. Sharon scoorde de 3-1 en het leek even of wij de betere ploeg waren. Helaas werd het daarna 3-2, 3-3 en 3-4. Femke maakte de 4-4. Helaas scoorde Invicta daarna weer en gingen we met een 4-5 de rust in. Het was een spannende wedstrijd en niemand kon voorspelen wie dit zou winnen.

In de tweede helft werd ik gewisseld voor Yolanthe en kwam Emma voor Femke in het veld. Het was volgens mij voor het eerst dat de zusjes Emma en Lisanne samen een korfbalwedstrijd speelden en ook nog eens in hetzelfde vak. We begonnen goed in de tweede helft. Tessa maakte de 5-5, Eva de 6-5 en ook de 7-5. . Het werd zelfs 8-5 door Sharon, maar helaas ging het spel daarna bergafwaarts. De tegenstanders scoorden wel, terwijl wij de bal niet meer in de korf wisten te krijgen. Alhoewel een gelijkspel een betere weergave van de wedstrijd was geweest verloren we met 8-12 van Invicta.

Jan-Rienk was jarig geweest en trakteerde ons op snoep. Dit verzachte de verliespartij enigszins. Volgende week gaan we weer voor een zoete overwinning!