Afgelopen zaterdag moest er wederom worden aangetreden tegen WWC. Ditmaal in sporthal de Greidhoeke in Easterein. Voor het duel tussen de beide 1e teams  moesten de 2e teams het tegen elkaar opnemen. Helaas kon het scenario van de thuis wedstrijd niet worden herhaald, want er werd verloren met 14-10. Gelukkig kon het vlaggenschip wel de thuiswedstrijd evenaren en de wedstrijd naar zich toe trekken. Na 70 minuten stond er een 10-17 eindstand op het scorebord.

De EXPERT-formatie kon vrijuit deze wedstrijd gaan spelen. 3e plaats was veilig er kon nog een bonus worden gehaald met een 2e plaats, maar de ploeg was dan afhankelijk van DTL dat tegen Deinum moest spelen. Deze konden nog op gelijke hoogte komen met WWC.

De wedstrijd begon  fysiek. Beide ploegen gingen voor elke bal. De doelpunten kwamen alleen lastig op gang. Pas na 5 minuten scoorde It Fean / Boelenslaan de 0-1. WWC had meteen een antwoord en maakte gelijk. Dit beeld bleef het eerst kwartier in stand. Pas bij 3-3 konden de gasten afstand nemen en een 4-8 voorsprong op het bord zetten. Vooral Hilliena Zandstra en Remco Zijlstra wisten de korf te vinden.  Met deze stand werd de rust in gegaan.

In de pauze werd gezegd dat verdedigend dit vastgehouden moest worden en aanvallend de kansen af te maken. Deze werden namelijk meer dan genoeg gecreëerd.

Na de rust kwam It Fean / Boelenslaan goed uit de kleedkamers en liep meteen weg bij WWC. De aanvallen werden soepeler opgezet en de goals begonnen makkelijker te vallen. WWC had hier ondanks de vele wissels die er gedaan werden geen antwoord op en kon niet meekomen in de wedstrijd. 10 minuten voor tijd stond het 7-15. WWC wist nog 3 keer te scoren en de EXPERT-Formatie nog 2 maal. Waardoor de eindstand 10-17 werd. Een mooie afsluiter van het zaalseizoen. De uitslag tussen Deinum en DTL is met 12 punten veilig in de 3e klasse.

De komende 2 weken kunnen de ploegen zich klaar maken voor het vervolg van de veldcompetitie. Op 31 maart zal de eerste competitie wedstrijd gespeeld worden. Voor It Fean / Boelenslaan is dit uit tegen DWA/Argo in Bedum.

20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer
20 apr.15:30Hoogkerk/Schelwald Optiek 2 - It Fean / Boelenslaan 2Meer
20 apr.17:00Hoogkerk/Schelwald Optiek 1 - It Fean / Boelenslaan 1Meer
22 apr.18:15TFS D1 - Boelenslaan / It Fean D1Meer