In de 3e klasse poule C is het een spannende strijd om de plekken 3 t/m 6. TFS staat voorafgaand aan de derby 4e met 12 punten. It Fean / Boelenslaan 3e met 14 punten. Beide ploegen zijn nog niet veilig, want de nummer 6 moet nog spelen voor lijfsbehoud, dus de punten waren voor beide ploegen zeer welkom. Na een spannende 1e helft gingen de ploegen met 12-11 rusten. Na rust raakten de gasten de grip kwijt, waar TFS bleef door scoren zoals in de 1e helft. Na 60 minuten kon TFS de punten in de tas steken met een 23-18 overwinning.

De wedstrijd begon vanaf minuut 1 op het scherpst van de snede. De scheidsrechter was zich hier bewust van en was meteen streng voor iedere kleine overtreding. Daarom kon TFS binnen 2 minuten de 1-0 op het scorebord zetten. Gelukkig kon Jan Boomsma dit meteen rechtstrekken door een prachtige doorloopbal. De EXPERT-Formatie zette meteen door en kwam 2-4 voor, maar TFS bleef bij en het bleef tot 9-9 gelijk opgaan. Hierna kwam TFS in een betere fase en scoorde 3 oprij, 9-12. In de laatste 3 minuten van de 1e helft kon It Fean / Boelenslaan nog aanhaken en werd er gerust met een 12-11 tussenstand.

In de rust werd er gezegd dat het aanvallende spel prima was, maar dat verdedigend de persoonlijke fouten eruit gehaald moesten worden.

Helaas zette het beeld zich van de 1e helft niet voort. TFS scoorde wel door, maar It Fean / Boelenslaan wist niet meer snel genoeg te antwoorden. Dit leidde tot een 18-14 achterstand een kwartier voor tijd. Hier konden de gasten niet meer overheen komen en de thuisploeg had dit door en zaten in de flow. Alles vloog er aan hun kant in en zorgde voor een 22-14 achterstand. De laatste 10 minuten kon It Fean / Boelenslaan voor de eer nog een paar goals meepakken, waardoor de eindstand 23-18 werd. Dit betekent dat beide ploegen op gelijke hoogte komen met 14 punten. Volgende week zaterdag gaat TFS op bezoek bij de kampioen Flamingo’s in Buitenpost om 20.30 uur. It Fean / Boelenslaan neemt het thuis op tegen de nummer 6, Deinum om 18:50 uur in de Surventohal.