In januari hebben we 5 wedstrijden gespeeld. Tegenstanders waren in volgorde Westergo (uit), Harich (thuis), DTL (uit), WWC (thuis) en Joure (uit). Uiteindelijk 5 wedstrijden en 7 punten.

Achteraf gezien een reëel aantal punten.

Allereerst Westergo uit. Op ons verzoek werd deze wedstrijd op 4 januari gespeeld.

Merle was dit keer verhinderd en Laura ging aan het eind van deze wedstrijd haar eerste minuten weer maken na een lange blessure. Het begin was lastig. Westergo gebruikte een aantal spelers van hun senioren 1. Na een 2-0 achterstand kwamen we op 3-4 voor. Het ging heen en weer met de score en bij rust was het 7-7 waarbij het opviel dat met name de dames van Westergo met scherp schoten (6 doelpunten). Na de rust nam It Fean initiatief en via 8-10, 10-13 werd het 10-16. Dat daarna Westergo nog wat terugdeed was voor de statistieken; 13-16 overwinning.

Op 6 januari thuis tegen WWC. Een gedegen wedstrijd van ons. Vanaf het begin namen we het initiatief. Het spel was goed en WWC deed uit alle macht hun best om bij te blijven. Via 2-0, 5-3 een ruststand van 8-5. Het begin van de 2e helft was duidelijk voor ons en kwamen we op 12-7 voor. Steeds bleven we 4 a 5 voor. Pas op 16-11 kon WWC nog wat terugdoen. De eindstand was 17-14. Weer 2 punten er bij en

Op 13 januari de thuiswedstrijd tegen koploper Harich. Alles op scherp. Vorige keer verloren maar werd pas in de laatste 10 minuten het verschil gemaakt.

De eerste minuten hadden beide teams het moeilijk. Pas in de 6e minuut konden we de score openen. We konden de 2-0 net niet maken en nadat Harich de 1-1 had gemaakt namen zij het intiatief over. Beide teams waren redelijk aan elkaar gemaakt maar Harich was de iets betere ploeg. Waar we anders redelijk makkelijk scoorden hadden we het daar nu erg moeilijk mee. Pas op de 1-4 scoorden we in de 17e minuut de 2-4. In de 23e minuut stond het 3-7 en dat was ook gelijk de ruststand.

Ook in de 2e helft konden we moeilijk tot scoren komen. Van alles werd geprobeerd, diverse wissel werden gebracht maar we verloren terecht met 7-14. Harich was duidelijk opgelucht. Rest nog te vermelden dat Jaap Tel uitstekend floot.

Op 20 januari de uitwedstrijd tegen concurrent op plaats 2 van de ranglijst. De nummers 1 en 2 van de ranglijst promoveren immers rechtstreeks naar de reserve 3e klas.

Een wedstrijd die pas in het eind nog een beetje spannend werd maar waar Marc de deur voor DTL op slot gooide. It Fean begon overtuigend en overdonderend. Dat mag je wel zeggen wanneer het op een gegeven moment 1-7 staat. Daarna rustig mee blijven scoren en dat deed It Fean maar zoals gezegd Marc sloot de deur en met 11-13 een erg knappe overwinning en een belangrijke stap richting de 2e plaats.

En dan afgelopen zaterdag Joure uit. Wat gehavend doordat we dames aan sen 1 moesten afstaan en Laura was ook nog afwezig. Daarbij nog dat combi met A1 niet mogelijk was en het grote puzzelen was begonnen. Me Grietje Bron en Gea vd Hoek begonnen we in de basis. Het begin was dramatisch aan onze zijde. Enkele slordigheden en de juist man/vrouw konden we niet in de juiste positie krijgen. Pas in de 18e! minuut scoorde we voor het eerst en stonden we met 3-1 achter. Joure speelde met passie en veel inzet en dus moesten we weerstand bieden want de man in het zwart was niet te volgen in zijn beslissingen. Natuurlijk telt dat voor 2 teams maar als je niet in de wedstrijd zit heb je daar altijd wat meer moeite mee. Toch herpakten we ons in de laatste 10 minuten en en kwamen we zelfs op 4-5 voor. Bij rust 6-6.

In de rust er op hameren om de posities te bezetten zoals we laatste 10 minuten deden en daarin volharden en dan dachten we dat we ook hier de 2 punten mee zouden nemen. We namen ook het initiatief 6-7, 7-8. Eigenlijk uit het niets dan weer een spurt van Joure en stonden we weer met 12-9 achter. Toch gingen we door en toonden karakter. In de 11e minuut stonden we alweer op 12-12. Een doelpuntrijke fase dus van beide kanten. Nu bleven we elke keer 1 achter en werd het bijzonder spannend. Toen Marc de 16-16 scoorde en Remco de 16-17 er in gooide hadden we het in ons om de wedstrijd uit te spelen. Een tactische fout en enkele merkwaardige beslissingen aan de andere kant en Joure werd de 17-17 in de schoot geworpen. Gezien de wedstrijd een terechte puntendeling. De eerste 20 minuten van de wedstrijd hebben ons uiteindelijk genekt.

Er zijn nog 4 wedstrijden te gaan en we staan 3 punten voor op nummer 3 DTL 2 en 3 punten achter op koploper Harich 3. De kop ervoor en we gaan voor promotie.

Komende zaterdag de thuiswedstrijd tegen Westergo om 18.10uur. Kom ons steunen.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer