Na de verloren thuiswedstrijd tegen Flamingo’s vorige week, mocht It Fean / Boelenslaan 20 januari aantreden tegen DTL uit Hantum. De scheidsrechter floot in om 19.40 uur, nadat het tweede team van It Fean / Boelenslaan een goede wedstrijd had gespeeld en de twee punten had binnengesleept.

De eerste aanval van DTL was erg lang en meteen succesvol, direct kwam er een doelpunt uit een afstandsschot. De EXPERT-formatie liet zich niet zomaar gewonnen geven en wist doormiddel van een vrijebal de stand gelijk te trekken. DTL had in de eerste 20 minuten van de wedstrijd de overhand en wist uit te lopen naar een 5-2 voorsprong. Na deze periode van verzwakking wisten de roodhemden de zaken weer beter op orde te stellen. Zo werd de stand gelijk getrokken tot 6-6, waarmee de rust werd ingegaan.

Na de rust kon It Fean / Boelenslaan de lijn verder doortrekken van voor de pauze. Met maar liefst 5 doelpunten op rij liep de Expert-formatie uit naar een 6-11 voorsprong. Pas na een dik kwartier wist DTL de korf weer te vinden. In het laatste kwartier wisten ze dit nog vaker te doen en waardoor de stand zelfs nog tot 10-12 kwam. In de laatste paar minuten wist de uitploeg nog één keer te scoren en zo werd de eindstand bepaald op 10-13 in het voordeel van It Fean / Boelenslaan.

It Fean / Boelenslaan mocht alle punten mee naar huis nemen, een belangrijke zege om bovenin de poule mee te kunnen blijven draaien.

Volgende week 27 januari 2018 mag de hele selectie het opnemen tegen de selectie van Joure. Het tweede team start om 14.00 uur en het eerste team start om 15.10 uur in Joure.