Afgelopen zaterdag begon de tweede helft van het zaalseizoen met de derby It Fean / Boelenslaan tegen Flamingo’s uit Buitenpost. Beide teams hebben een goed resultaat in de eerste helft van het zaalseizoen neergezet. Flamingo’s stond na 7 gespeelde wedstrijden namelijk op een gedeelde eerste plek met DTL. It Fean / Boelenslaan stond op een derde plek, maar met een wedstrijd minder gespeeld. Dit kwam door de gestaakte wedstrijd van afgelopen week tegen WWC. Aan het eind van de eerste helft kwamen twee heren van It Fean / Boelenslaan ongelukkig met elkaar in botsing, waardoor de wedstrijd niet verder kon worden gespeeld.

Dit betekende dat de ploeg uit Surhuisterveen en Boelenslaan met een gewijzigde opstelling begon aan de wedstrijd tegen Flamingo’s. Sander van der Veen verving de geblesseerde Jan van der Veen. Het was wennen voor beide ploegen, mede door de drukkende warmte in de zaal. Er werden veel kansen gecreëerd, maar de afronding liet te wensen over. Het was de ploeg uit Buitenpost die de wedstrijd opende door een uitstartbal, maar It Fean / Boelenslaan had hier een goed antwoord op en wist driemaal op rij te scoren. Vervolgens wisten de ploegen om en om te scoren. Pas aan het eind van de eerste helft wisten de Flamingo’s weer aan te sluiten en zo werd er gerust met een stand van 6-5.

In de eerste minuten van de tweede helft werd It Fean / Boelenslaan wederom geteisterd met blessureleed. Nynke Spijker zwikte door haar enkel en werd buiten de lijnen gebracht. Fardau de Jong verving haar. Hierna volgde vooral veel onrust bij de EXPERT-formatie. Het spel werd rommelig en wild, en hier wist de TAMMINGA-formatie van te profiteren. De Flamingo’s wisten uit te lopen naar 7-11. Er werd nog gewisseld aan de zijde van de roodhemden, maar dat mocht niet meer baten. De Flamingo’s konden de wedstrijd rustig uitspelen. En zo werd er afgefloten met een eindstand van 9-15 en werden de punten meegenomen naar Buitenpost.

Volgende week mag It Fean / Boelenslaan het opnemen tegen DTL, die samen met Flamingo’s de koppositie innemen. Deze wedstrijd wordt om 19.40 uur gespeeld in Holwerd. Flamingo’s krijgt om 18.00 uur Westergo op bezoek. Westergo heeft nog geen punten weten te pakken in de competitie.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer