Zaterdagavond 13 januari was het voor ‘t Fean 3 tijd om aan te treden tegen Ritola 4. Waar Ritola de vorige keer de bovenliggende partij bleek te zijn, was het voor It Fean / Boelenslaan zaak dit geen vervolg te geven. Om 18:30 floot scheidsrechter W. Kootstra voor het begin van de wedstrijd ditmaal mocht de BY-klussen ploeg spelen in de hal van Opende.

Het eerste doelpunt van de wedstrijd werd al snel gescoord door de thuisploeg gevolgd door een tegendoelpunt. Vanaf dat moment begon It Fean / Boelenslaan langzaam uit te lopen. De maximale voorsprong bedroeg op een gegeven moment zelfs zes doelpunten. Met 13-7 werd de kleedkamer opgezocht, hier was het zaak te overleggen over de goede voortgang van deze wedstrijd. Het plan was duidelijk; “doorgaan en niet verslappen”.

Met deze duidelijke en op het oog simpele opdracht, begonnen we aan de tweede helft. Met steun van Femke en Herman werd er in de tweede helft gewisseld. Het afgesproken plan werd helaas niet zo goed gevolgd als gehoopt. Ritola deed een poging het gaatje te sluiten, gelukkig voor It Fean / Boelenslaan werd de wedstrijd afgesloten met 19-17. De volgende wedstrijd wordt gespeeld in Drachten tegen Quick'21 3 start wedstrijd 18:00 uur.