Zaterdag 23 november mocht It Fean / Boelenslaan 3 aantreden tegen Hoogkerk 4. Voor ons was dit geen onbekende ploeg; op het veld hadden we ook al tegen deze jonge ploeg gespeeld. Na onze tactiekbespreking werd de opstelling besproken met in de aanval: Jille, Peter Steffen, Thelena, Grietje en in de verdedging: Jenko, Niels, Petra en Hester. Atje, Margriet en Huub waren onze geheime wapens en namen plaats op de bank.

Om 18:45 uur gaf de scheidsrechter het startsignaal. Hoogkerk opende de score door vlot een doorloopbal te scoren. Daarop volgde het antwoord van It Fean / Boelenslaan met een mooi afstandschot van Thelena, 1-1. Daarna sloeg It Fean / Boelenslaan een klein gaatje van 2 doelpunten. Hoogkerk liet zich hierdoor niet gek maken en sloot weer aan met 3-3.

Daarna werd er om en om gescoord tot de 5-5 en kon Hoogkerk tot dan bijblijven. De voorsprong werd in het voordeel van It Fean / Boelenslaan uitgebouwd naar 4 doelpunten verschil en wist Hoogkerk net voor de pauze nog één keer te scoren. Er werd gerust met een comfortable 9-6 in het voordeel van It Fean / Boelenslaan.

Na de rust kwam Huub in het veld voor Peter Steffen en begon It Fean/ Boelenslaan goed aan de tweede helft door direct te scoren door een fraaie vrije afstander van Huub. Daarna begon Hoogkerk ook weer te scoren en kwamen ze wel heel dichtbij, 13-10. Er werd gewisseld; Margriet kwam in het veld voor Thelena. Daarna ging It Fean / Boelenslaan weer verder met scoren. Bij de stand van 15-11 werd er gewisseld aan de kant van It Fean / Boelenslaan, Atje kwam erin voor Grietje die net daarvoor een mooie doorloopbal had gescoord. De wedstrijd werd rustig uitgespeeld, de scheidsrecht floot af bij een eindstand van 20-12 voor It Fean / Boelenslaan.

Volgende week mag It Fean / Boelenslaan op bezoek in Hoogeveen. Om 14:20 speelt It Fean/Boelenslan 3 tegen Thriantha 2.

Doelpunten deze wedstrijd kwamen van: Jenko 5x, Niels en Grietje 3x, Jille, Petra Peter Steffen en Huub 2x en Thelena 1x.