Na de mooie overwinning van vorige week, mocht It Fean / Boelenslaan aantreden tegen Joure 2. Na nog maar twee wedstrijden te hebben gespeeld hadden Joure en It Fean / Boelenslaan beide twee punten en een gelijk doelsaldo. Op papier leek het dus een spannende wedstrijd te worden.

Om 19.00 uur gaf de scheidsrechter het startsignaal. It Fean / Boelenslaan begon de wedstrijd goed en Marc opende de score met een afstandsschot. Maar het duurde niet lang of Joure had hier al een antwoord op. Zo ging het door tot de 5-5, It Fean / Boelenslaan scoorde en Joure had antwoord. Hierna zakte It Fean / Boelenslaan iets in en miste kansen, waardoor Joure het voortouw nam en een gaatje sloeg van twee doelpunten. It Fean / Boelenslaan wist de achterstand voor rust niet meer weg te werken, zodat er met 6-8 werd gerust in het voordeel van Joure.

Na de rust draaiden de rollen zich weer om en kwam It Fean / Boelenslaan terug in de wedstrijd. Joure had weliswaar nog steeds de voorsprong, maar It Fean / Boelenslaan vocht door en liet de achterstand niet groter worden. Er zat winst in en dat wilde It Fean / Boelenslaan ook graag behalen. Het duurde lang voordat de gelijkmaker kwam, maar na een paar goed opgezette aanvallen en mooie acties kwam It Fean / Boelenslaan door middel van afstandsschoten en goed benutte strafworpen op 11-11. Dit bleef de stand in de laatste minuten van de wedstrijd. It Fean / Boelenslaan verdedigde sterk en zette nog een aantal goede aanvallen op.

In de laatste halve minuut werd het nog extra spannend gemaakt toen Thamara de Boer, die er voor Grietje de Bruin in was gekomen, een strafworp uit het vuur sleepte, die Remco van der Veen wist te benutten. Joure kon nog een kleine aanval opzetten, maar al snel werd er afgefloten waardoor aan het einde van de wedstrijd 12-11 in het voordeel van It Fean / Boelenslaan op het scorebord stond en de punten in eigen huis hield.

Volgende week speelt It Fean / Boelenslaan 2 tegen Westergo 2 om 19.10 uur in Bolsward.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer