Afgelopen zaterdag stond de derby tussen It Fean / Boelenslaan en Harkema op het programma. Voorafgaand stond Harkema onderaan met 2 punten en It Fean / Boelenslaan 4e met 5 punten. Een belangrijke wedstrijd was het dus voor beide partijen. Na een gewonnen bekerwedstrijd afgelopen week van de thuis ploeg zaten deze in de winningmood.

Op een regenachtige middag startte om 15.30 uur de wedstrijd onder leiding van de heer Rave. Het begin was zoeken voor beide ploegen. Door de regen en de wind konden aanvallen lastig worden opgezet en dit resulteerde pas na 15 minuten in een 1-1 stand. Hierna wist Harkema 2 keer te scoren, maar de EXPERT-formatie had hier een goed antwoord op en kwam langs zij. Dit werd een 5-4 voorspong. Die helaas net voor rust werd rechtgezet door de gasten.

Tijdens de thee wees trainer Lammert van der Veen de ploeg erop scherp uit de kleedkamer te komen en zorgen voor een gaatje om hierna vrij uit te kunnen korfballen.

De eerste 15 minuten na de rust ging het nog gelijk op, maar op 8-8 kwam er een omslag en kwam It Fean / Boelenslaan op een 11-8 voorspong. Harkema zette nog een aantal wissels in om bij te komen. Dichterbij dan 2 goals kwamen ze niet. De EXPERT-formatie heeft de wedstrijd keurig uitgespeeld naar een 13-10 overwinning. Belangrijke punten zijn behaald. Volgende week moet er nog 1 wedstrijd worden gespeeld; Harkema doet dit thuis tegen Invicta/Frigro om 15.30 uur, It Fean / Boelenslaan gaat op dezelfde tijd op bezoek bij ELKO in Elim.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7