Zaterdag 30 september mocht de selectie van It Fean / Boelenslaan aantreden tegen het combinatieteam Invicta/Frigro in een regenachtig Kollum. Duidelijk was dat dit geen gemakkelijke wedstrijd zou worden, dus gaf trainer Lammert van der Veen in de voorbespreking aan dat het zaak was weer scherp aan de wedstrijd te beginnen en geen domme fouten te maken.

De eerste helft begon de EXPERT-formatie dan ook goed. Er werd goed verdedigd waardoor Invicta/Frigro de kans niet had om de eerste aanval op te zetten. Toch wist de thuisploeg als eerst de korf te vinden, maar de EXPERT-formatie wist direct het aansluitingsdoelpunt te maken. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en wilden beide graag de twee punten binnen slepen, waardoor er enigszins onrust in het veld kwam.

Twee mooie aanvallen werden bekroond met een doelpunt, waardoor er een voorsprong van 3-5 op het scorebord kwam te staan. Deze voorsprong wisten de gasten echter niet te behouden, want binnen vijf minuten was de stand weer gelijk: 5-5. Dit was dan ook de stand waarmee beide ploegen de rust in gingen.

Na de thee kon het spel worden voortgezet. It Fean / Boelenslaan nam dan ook weer het initiatief door te scoren, echter bleef het beeld van de eerste helft ongewijzigd namelijk een aansluitend doelpunt van de thuisploeg. In de laatste minuten wist de EXPERT-formatie weer een gaatje van twee doelpunten te slaan, maar door tactische wissels van Invicta/Frigro kon deze voorsprong weer weggewerkt worden. Na 70 minuten spelen werd dan ook bij een gelijke stand van 11-11 het eindsignaal gegeven.

Volgende week staat de streekderby tegen Harkema op het programma. It Fean / Boelenslaan 2 start 14.00 uur en It Fean / Boelenslaan 1 start op 15.30 uur op sportpark De Ketting in Surhuisterveen.