Zaterdag 23-9 stond de wedstrijd tegen Hoogkerk/Nanka Diamond Tools 4 op het programma. Onder prachtige weersomstandigheden begon deze wedstrijd om 14.00 uur. In de aanval begonnen Niels, Jenko, Atje en Petra. Aan Jille, Jan-Robert, Hester en Grietje de taak om in de verdediging te starten. Peter Steffen en Margriet mochten in het zonnetje de stoelen warm houden.

Na een praatsessie met coach Peter werd aangegeven dat het een zwaar potje zou gaan worden tegen een jonge ploeg. Goede aanvallen opzetten en lekker spelen en maar zien wat de stand na 2x 35 minuten zou aangeven.

De eerste aanval ging voortvarend van start, door 2 doelpunten van Petra stond de stand na 5 minuten op 0-2. In de 11e minuut kwam het eerste tegendoelpunt: 1-3.

Hierna kwam de doelpuntenmachine van It Fean op gang en kwam er een gat van 7 doelpunten: 3-10. Aanvallen werden goed opgezet, er werd goed naar elkaar gecoacht en verdedigend had It Fean de zaakjes goed op orde. Net voor rust kwam Margriet in het veld voor Hester. Ruststand: 7-13.

In de pauze gaf Peter aan aangenaam verrast te zijn met deze stand en de manier van spelen. Aangegeven om geen commentaar meer te hebben op de scheidsrechter omdat dit alleen maar tegen ons zou werken. Lekker zo doorgaan!

De 2e helft begon Hoogkerk met 2 doelpunten op rij, waardoor het verschil op 4 kwam. Hierna liep toch It Fean makkelijk uit. Helaas viel Jan-Robert uit met een blessure (hopelijk valt het mee...), Peter Steffen was zijn vervanger. Na een akkefietje van Grietje met haar dame (met oa een rare scheldnaam) strafte ze dit af met 2 doelpunten op rij: 10-18. Door het nieuwe wisselsysteem kon Hester er weer in voor Atje.

De wedstrijd werd rustig uitgespeeld en resulteerde in de eindstand: 14-21. Doelpunten werden gemaakt door: Jille 7 (2), Petra 6, Niels 3, Grietje 3 en Jenko 2. Volgende week staat de wedstrijd tegen De Granaet 3 op het programma.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7