Zaterdag 9 september ging de wedstrijd tegen de C2 van LDODK niet door in verband met het slechte weer. Dus zaterdag 16 september werd onze debuutwedstrijd in Surhuizum gespeeld. Onze C1 bestaat grotendeels uit nieuwe teamleden, dus we waren allemaal benieuwd hoe de wedstrijd tegen DTS C1 zou gaan verlopen.

We gingen van start in de verdediging met Hendrik, ik, Mette Marit en Elina. De aanval begon met Elisa, Laura, Lars en Frank. Daardoor begon Arjan op de bank. We speelden de eerste helft meteen al goed samen en dus werd al snel de eerste goal gescoord door Elisa. Ze was op dreef en maakte met een fraaie inloopbal de 0-2. Vervolgens maakte ik er met een inloopbal 0-3 van. Dit leek een gemakkelijke winst te worden, want ook Elina scoorde met een inloopbal. Het was 0-4 en met deze stand gingen we de rust in.

Elske en Remco, onze trainers en coaches, waren tevreden over ons spel. Wel moesten we iets minder snel schieten. Oké, duidelijk. We gingen enthousiast het veld weer op. Het werd 1-4, zou het dan toch nog spannend worden? Nee, want Elisa besloot er met een inloopbal 1-5 van te maken. Arjan kwam vervolgens in het veld en ik nam op de bank plaats. Elina maakte er 1-6 van en Hendrik scoorde de laatste goal.

Met een 1-7 eindstand zijn we de competitie goed gestart, alhoewel de eindstand veel hoger had kunnen zijn als we de vele kansen beter hadden benut. Volgende week zaterdag is om 10.00 uur de thuiswedstrijd (in Surhuisterveen) tegen DTS C1, gaan we dan wederom knallen?