Afgelopen zaterdag 9 september stond de eerste wedstrijd op het programma tegen DTS 2. Met een minimale voorbereiding van twee trainingen en het afscheid van een aantal sterkhouders begon It Fean / Boelenslaan 3 aan de competitie. In de aanval Niels, Peter-Steffen, Atje en Petra, de verdediging Jenko, Jille, Hester en Margriet. Gea en Jelmer kwamen het team versterken op de bank.

DTS 2 is op papier een sterke tegenstander en dat bleek ook uit het eerste kwartier 5-0. Met teveel fouten in de aanval bij het derde maakte het het DTS niet lastig. Toch twee scores 5-2, wordt het een wedstrijd? Nee want bij rust liep DTS uit naar 10-2. In de rust een preek van coach Peter, veel scherper spelen. Verdedigend er bovenop. Vlak na rust kwam Jelmer Peter-Steffen vervangen, hij speelde een goede pot. Met een stand van 15-6 werd het iets dragelijker. Gea stond inmiddels ook in het veld voor Hester. Zij kon in de aanval de afvang goed oppakken. Toch ging de wedstrijd uiteindelijk kansloos verloren met 18-6.

Komende dinsdag de inhaalwedstrijd tegen Parabool 6 om 19:30 uur in Surhuisterveen, op naar de eerste punten.