Zaterdag 9 september reisden we af naar Emmeloord voor de eerste wedstrijd van dit seizoen. Grietje Bron kwam het team versterken en verder speelden Kyra, Merle en Ronald weer hun eerste officiële wedstrijd sinds een lange tijd.

Het tweede team ging voortvarend van start en stond al vrij snel op een 0-2 voorsprong door doelpunten van Remco en Sander. Helaas maakte Emmeloord het weer gelijk, maar dit was van korte duur. Door 2 doelpunten van Remco pakten we direct weer een voorsprong van 2 punten en deze voorsprong werd in de eerste helft uitgebreid zodat we de rust in konden gaan met een stand van 3-7.

Ondanks de voorsprong bij rust, bestond nog steeds de kans dat Emmeloord terug in de wedstrijd zou komen. Na de rust pakten we echter de draad weer goed op en liepen uit naar een 4-11 voorsprong.  Emmeloord begon de korf uiteindelijk ook wat beter te vinden en bij ons ging het iets moeizamer lopen, waardoor ze iets terugkwamen. De voorsprong was echter al groot genoeg, waardoor we uiteindelijk met een overwinning van 8-13 en twee punten op zak weer op weg naar huis konden.

Woensdag 13 september staat de tweede wedstrijd op het programma. We spelen dan om 19:00 tegen DWA/Argo.